Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationship between School Climate, Self-Esteem and Coping Strategies among Secondary School Teachers and Headmasters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605812" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psychologyandeducation.net/pae/index.php/pae/article/view/4361" target="_blank" >http://psychologyandeducation.net/pae/index.php/pae/article/view/4361</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationship between School Climate, Self-Esteem and Coping Strategies among Secondary School Teachers and Headmasters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to map the coping strategies used by secondary school teachers and headmasters and at the same time to reveal the correlation with the school climate, self-esteem, and other variables. A questionnaire battery was used consisting of OSI-R (Inventory of Occupational Stress), which evaluates emotional and cognitive stress management and coping strategies (personal resources for coping with stress), one-dimensional assessment scale to determine the social climate among the teaching staff, and the Rosenberg self-esteem scale. The research sample consisted of 250 secondary school teachers and 377 headmasters from the Czech Republic. The existence of a significant positive relationship was confirmed between a positive perception of the school climate and all coping strategies - social support, relaxation, self-care, and rational/cognitive coping. Headmasters have significantly higher self-esteem compared with secondary school teachers and they have a significantly better perception of the school climate than the group of teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship between School Climate, Self-Esteem and Coping Strategies among Secondary School Teachers and Headmasters

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to map the coping strategies used by secondary school teachers and headmasters and at the same time to reveal the correlation with the school climate, self-esteem, and other variables. A questionnaire battery was used consisting of OSI-R (Inventory of Occupational Stress), which evaluates emotional and cognitive stress management and coping strategies (personal resources for coping with stress), one-dimensional assessment scale to determine the social climate among the teaching staff, and the Rosenberg self-esteem scale. The research sample consisted of 250 secondary school teachers and 377 headmasters from the Czech Republic. The existence of a significant positive relationship was confirmed between a positive perception of the school climate and all coping strategies - social support, relaxation, self-care, and rational/cognitive coping. Headmasters have significantly higher self-esteem compared with secondary school teachers and they have a significantly better perception of the school climate than the group of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychology and Education

  • ISSN

    0033-3077

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2766-2773

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus