Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Political TV Debates in the Czech Republic - from Bread Snacks to Sound Bites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00052729" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00052729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Political TV Debates in the Czech Republic - from Bread Snacks to Sound Bites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the topic of political TV debates in the Czech Republic, which has undergone major changes since the 1990 when they were introduced. The authors draw on the concepts of mediatization of politics (Mazzoleni, Stromback and others), professionalization of political communication (e.g. Holtz-Bacha, McNair) and other general theories on the role and importance of the TV as medium. When finding the answers to the question of 'how the TV debates have changed in the Czech Republic since the1989' the major part of the paper will be an analytical description of the changes, which took place before the 2010 election campaign and which resulted in the stage we were able to witness in the last general elections campaign of 2010. The authors mainly focus on the changes in format of the debates, role of moderators as well as the content and style of this specific TV programme on the Czech TV of public service using data from TV companies, opinion research agency CVVM and the ČSÚ

  • Název v anglickém jazyce

    Political TV Debates in the Czech Republic - from Bread Snacks to Sound Bites

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of political TV debates in the Czech Republic, which has undergone major changes since the 1990 when they were introduced. The authors draw on the concepts of mediatization of politics (Mazzoleni, Stromback and others), professionalization of political communication (e.g. Holtz-Bacha, McNair) and other general theories on the role and importance of the TV as medium. When finding the answers to the question of 'how the TV debates have changed in the Czech Republic since the1989' the major part of the paper will be an analytical description of the changes, which took place before the 2010 election campaign and which resulted in the stage we were able to witness in the last general elections campaign of 2010. The authors mainly focus on the changes in format of the debates, role of moderators as well as the content and style of this specific TV programme on the Czech TV of public service using data from TV companies, opinion research agency CVVM and the ČSÚ

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Contemporary European Studies

  • ISSN

    1802-4289

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    17-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus