Negativní kampaně a politický cynismus v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33148064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-49" target="_blank" >10.5817/PC2013-1-49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Negativní kampaně a politický cynismus v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.
Název v anglickém jazyce
Negative campaigning and political cynicism in the Czech Republic.
Popis výsledku anglicky
With reference to ideas presented in the theory of media malaise, the article aims to assess the role of negative campaigning in Czech elections and to analyse how it is perceived by voters, how it correlates with electoral preferences, and other important variables. The analysis is based on data from the Czech Election Survey 2010. The author draws from the causal relationship formulated in the above mentioned theory, according to which the effect of the news media and their emphasis on negative news and negativity contribute to growing political cynicism among citizens. Negative and conflicting media news, which are even more intense during election campaigns, activate the spiral of public cynicism and cause public trust in political actors to fall,as well as alignment and voter turnout (Cappella and Jamieson 1997). The author attempts to test the hypothesis: The more people watch the media and the more they are exposed to election campaign coverage, the greater is their political c
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Politologický časopis
ISSN
1211-3247
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
49-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—