Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negativní kampaně a politický cynismus v ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33148064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222" target="_blank" >http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=3e118ef0-1845-4295-944e-1fab08c3a222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PC2013-1-49" target="_blank" >10.5817/PC2013-1-49</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Negativní kampaně a politický cynismus v ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V návaznosti na teorii media malaise si článek klade za cíl zhodnotit roli negativní kampaně v českých volbách a analyzovat, jak je vnímána voliči, jak koreluje s volbou strany a jinými důležitými proměnnými. Analýza vychází z dat České volební studie 2010. Autorka vychází z kauzální souvislosti formulované ve výše uvedené teorii, podle níž účinek zpravodajských médií a jejich důraz na negativní zprávy a negativitu přispívá k rostoucímu politickému cynismu mezi občany. Negativní a konfliktní mediální zprávy, které jsou ještě intenzivnější během volebních kampaní mohou aktivovat spirálu cynismu a přispívat k nižší důvěře veřejnosti v politické aktéry, nižší volební účasti a zájmu o politiku (Cappella a Jamieson, 1997). Autorka se snaží ověřit hypotézu:Čím více lidé sledují média a čím více jsou vystevení volební kampani, tím větší je jejich politický cynismus.

  • Název v anglickém jazyce

    Negative campaigning and political cynicism in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    With reference to ideas presented in the theory of media malaise, the article aims to assess the role of negative campaigning in Czech elections and to analyse how it is perceived by voters, how it correlates with electoral preferences, and other important variables. The analysis is based on data from the Czech Election Survey 2010. The author draws from the causal relationship formulated in the above mentioned theory, according to which the effect of the news media and their emphasis on negative news and negativity contribute to growing political cynicism among citizens. Negative and conflicting media news, which are even more intense during election campaigns, activate the spiral of public cynicism and cause public trust in political actors to fall,as well as alignment and voter turnout (Cappella and Jamieson 1997). The author attempts to test the hypothesis: The more people watch the media and the more they are exposed to election campaign coverage, the greater is their political c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Politologický časopis

  • ISSN

    1211-3247

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    49-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus