Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Youth in Visegrad States: Constructing Identities Online

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00050004" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00050004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Youth in Visegrad States: Constructing Identities Online

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this presentation, we examine the role of technology for identity construction, a key adolescent developmental task. We examine theoretical conceptions about identity in the context of youth and then explore the meaning of the terms self-presentationand virtual identity. We describe some of the online tools which youths can use for self-presentation and identity construction on the Internet. Than we demonstrate how youths use these tools to explore their identities online. Empirical results from theproject EU Kids Online II will be also presented, with emphasis on differences of youths from Visegrad States to youths from other European states.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Youth in Visegrad States: Constructing Identities Online

  • Popis výsledku anglicky

    In this presentation, we examine the role of technology for identity construction, a key adolescent developmental task. We examine theoretical conceptions about identity in the context of youth and then explore the meaning of the terms self-presentationand virtual identity. We describe some of the online tools which youths can use for self-presentation and identity construction on the Internet. Than we demonstrate how youths use these tools to explore their identities online. Empirical results from theproject EU Kids Online II will be also presented, with emphasis on differences of youths from Visegrad States to youths from other European states.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0585" target="_blank" >GAP407/11/0585: Rizika používání internetu pro děti a adolescenty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů