Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00050650" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00050650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leisure time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter introduces development of leisure time acitivities during period of adolescence a presents results from longitudinal study ELSPAC. The range of duties or mandatory activities for adolescents is narrowing. There are less household chores; participation in family economic activities (part-time jobs) is minimal in middle adolescence. Thanks to the new media (esp. the Internet) providing a lot of information and activities the boundary between fun and education becomes less clear. An increase in leisure activities provides more space for adolescent decision-making. Parents? role in the planning of leisure time is declining as does the monitoring of leisure activities by parents. Adolescents themselves determine how they want to use their freetime, what activities they want to participate in.

  • Název v anglickém jazyce

    Leisure time

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter introduces development of leisure time acitivities during period of adolescence a presents results from longitudinal study ELSPAC. The range of duties or mandatory activities for adolescents is narrowing. There are less household chores; participation in family economic activities (part-time jobs) is minimal in middle adolescence. Thanks to the new media (esp. the Internet) providing a lot of information and activities the boundary between fun and education becomes less clear. An increase in leisure activities provides more space for adolescent decision-making. Parents? role in the planning of leisure time is declining as does the monitoring of leisure activities by parents. Adolescents themselves determine how they want to use their freetime, what activities they want to participate in.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0859" target="_blank" >GAP407/10/0859: Stopy prožité zátěžové situace v sebesystému dítěte a její další vliv na jednání v adolescenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ježek, S., Lacinová, L. & Macek, P. (Eds.). Adolescent psychosocial development in Brno: An ELSPAC study 2005 ? 2011

  • ISBN

    978-80-210-5682-4

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    43-56

  • Počet stran knihy

    153

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly