Leisure time
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00050650" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00050650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Leisure time
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter introduces development of leisure time acitivities during period of adolescence a presents results from longitudinal study ELSPAC. The range of duties or mandatory activities for adolescents is narrowing. There are less household chores; participation in family economic activities (part-time jobs) is minimal in middle adolescence. Thanks to the new media (esp. the Internet) providing a lot of information and activities the boundary between fun and education becomes less clear. An increase in leisure activities provides more space for adolescent decision-making. Parents? role in the planning of leisure time is declining as does the monitoring of leisure activities by parents. Adolescents themselves determine how they want to use their freetime, what activities they want to participate in.
Název v anglickém jazyce
Leisure time
Popis výsledku anglicky
This chapter introduces development of leisure time acitivities during period of adolescence a presents results from longitudinal study ELSPAC. The range of duties or mandatory activities for adolescents is narrowing. There are less household chores; participation in family economic activities (part-time jobs) is minimal in middle adolescence. Thanks to the new media (esp. the Internet) providing a lot of information and activities the boundary between fun and education becomes less clear. An increase in leisure activities provides more space for adolescent decision-making. Parents? role in the planning of leisure time is declining as does the monitoring of leisure activities by parents. Adolescents themselves determine how they want to use their freetime, what activities they want to participate in.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0859" target="_blank" >GAP407/10/0859: Stopy prožité zátěžové situace v sebesystému dítěte a její další vliv na jednání v adolescenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Ježek, S., Lacinová, L. & Macek, P. (Eds.). Adolescent psychosocial development in Brno: An ELSPAC study 2005 ? 2011
ISBN
978-80-210-5682-4
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
43-56
Počet stran knihy
153
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—