Lokalizace žurnalistiky jako aktuální trend ve vývoji médií v ČR a ve světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00052151" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00052151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lokalizace žurnalistiky jako aktuální trend ve vývoji médií v ČR a ve světě
Popis výsledku v původním jazyce
Blízkost lokálních médií k příjemci, která má potenciál významněji ho oslovit ? to je obecně zastávaný názor podporující argument, že by na otázku další existence regionálních studií veřejnoprávní televize měla zaznít jednoznačná odpověď: Ano. Tento názor podporuje také důležitost trendu lokalizace v současném vývoji žurnalistiky. Trend lokalizace se projevuje například v rámci vyvažování globálního pokrytí událostí důrazem na lokální témata, či v nových trendech svázaných s rozvojem on-line informování. Tento vývoj je aktuální také/především v médiu veřejné služby, které by mělo ustavovat a obhajovat nové standardy novinářské práce. Příspěvek se zaměří obecně na trend lokalizace ve světových a českých médiích, konkrétněji bude tento vývoj ilustrovat na proměně zahraničních a českých médiích veřejné služby.
Název v anglickém jazyce
Localization of journalism - current trend of media development in the Czech Republic and abroad
Popis výsledku anglicky
Localization of journalism is current trend of media development in the Czech Republic and abroad. Is this trend visible in public service television in European countries?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů