Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech Childcare Policy Model. The Principles, Goals and Functions of Early Childcare Services (0 to 6 years) in the Czech Republic within the Context of European Childcare Policy Goals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00055528" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00055528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech Childcare Policy Model. The Principles, Goals and Functions of Early Childcare Services (0 to 6 years) in the Czech Republic within the Context of European Childcare Policy Goals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this article is to characterize the principles, goals and functions of the childcare service system for children aged 0-6 in the Czech Republic in the context of the expectations of European childcare policy. The system of childcare is one of the fastest growing areas in the EU; however, this development is not occurring at the same pace or in the same way in all European countries (Sector Futures 2006). We can find two basic ideal principles on which European countries usually build child-care systems (Scheiwe, Willekens 2008). The first idea concerns the need of children below the age of obligatory schooling to be already publicly educated. The second idea promotes the reconciliation of care work and paid work, therefore it concentrates more on the needs of parents. We can find both basic principles in the Czech Republic: the educational model and the reconciliation model.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Childcare Policy Model. The Principles, Goals and Functions of Early Childcare Services (0 to 6 years) in the Czech Republic within the Context of European Childcare Policy Goals

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this article is to characterize the principles, goals and functions of the childcare service system for children aged 0-6 in the Czech Republic in the context of the expectations of European childcare policy. The system of childcare is one of the fastest growing areas in the EU; however, this development is not occurring at the same pace or in the same way in all European countries (Sector Futures 2006). We can find two basic ideal principles on which European countries usually build child-care systems (Scheiwe, Willekens 2008). The first idea concerns the need of children below the age of obligatory schooling to be already publicly educated. The second idea promotes the reconciliation of care work and paid work, therefore it concentrates more on the needs of parents. We can find both basic principles in the Czech Republic: the educational model and the reconciliation model.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce/Sociálna práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    60-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus