Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00060761" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00060761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.amazon.co.uk/Political-Communication-European-Parliamentary-Elections/dp/140941132X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1346850663&sr=8-1" target="_blank" >http://www.amazon.co.uk/Political-Communication-European-Parliamentary-Elections/dp/140941132X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1346850663&sr=8-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors compare EP election campaigns in a generally Euroskeptical environments and under very special circumstances: At the time of the Czech Republic presidency of the EU and so-called "expenses scandal" in Britain. For Great Britain the analysis shows that the fear of voter's reactions might even have enforced parties not to put the EU too much on the agenda, but to treat it as second-order. In the Czech Republic, the major parties used the EP campaign as a prelude to the national elections in astrongly negative and personalized campaign, but EU issues were only found on the agenda of hard-Euroskeptic fringe parties. Altogether, the authors come to the conclusion that "voters in both countries were thereby caught between two most prominent campaign strategies, which could be named 'Campaigning without Europe' and 'Campaigning against Europe'".

  • Název v anglickém jazyce

    Campaigning in but not for Europe: European Campaign Strategies in the UK and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The authors compare EP election campaigns in a generally Euroskeptical environments and under very special circumstances: At the time of the Czech Republic presidency of the EU and so-called "expenses scandal" in Britain. For Great Britain the analysis shows that the fear of voter's reactions might even have enforced parties not to put the EU too much on the agenda, but to treat it as second-order. In the Czech Republic, the major parties used the EP campaign as a prelude to the national elections in astrongly negative and personalized campaign, but EU issues were only found on the agenda of hard-Euroskeptic fringe parties. Altogether, the authors come to the conclusion that "voters in both countries were thereby caught between two most prominent campaign strategies, which could be named 'Campaigning without Europe' and 'Campaigning against Europe'".

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50600 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Political Communication in European Parliamentary Elections

  • ISBN

    9781409411321

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    75-90

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    ASHGATE

  • Místo vydání

    Surrey, UK

  • Kód UT WoS kapitoly

    000352230200005