Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between educational homogamy and educational mobility in 29 European countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00057482" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00057482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://intl-iss.sagepub.com/content/27/4/551.full" target="_blank" >http://intl-iss.sagepub.com/content/27/4/551.full</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0268580911423061" target="_blank" >10.1177/0268580911423061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between educational homogamy and educational mobility in 29 European countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the relationship between educational homogamy and educational mobility in 29 European countries. It answers three interrelated questions: (1) Is there any relationship between educational mobility and educational homogamy? (2) Does educational homogamy diverge from educational mobility (negative relationship) or does educational heterogamy strengthen educational mobility (positive relationship)? (3) If there is any positive relationship, do educational mobility and educational heterogamy indicate the level of educational inequality to the same degree? To answer these questions the authors use data from three waves of the European Social Survey (2002, 2004 and 2006). The answers are given in absolute (percentages) as well as in relative measures (log-multiplicative effects). The results show that there is a positive relationship between educational mobility and educational heterogamy.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between educational homogamy and educational mobility in 29 European countries

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the relationship between educational homogamy and educational mobility in 29 European countries. It answers three interrelated questions: (1) Is there any relationship between educational mobility and educational homogamy? (2) Does educational homogamy diverge from educational mobility (negative relationship) or does educational heterogamy strengthen educational mobility (positive relationship)? (3) If there is any positive relationship, do educational mobility and educational heterogamy indicate the level of educational inequality to the same degree? To answer these questions the authors use data from three waves of the European Social Survey (2002, 2004 and 2006). The answers are given in absolute (percentages) as well as in relative measures (log-multiplicative effects). The results show that there is a positive relationship between educational mobility and educational heterogamy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F08%2F0542" target="_blank" >GA403/08/0542: Třídní struktura a sociální mobilita v České republice, 1989 - 2009</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International sociology: journal of the International Sociological Association /ISA

  • ISSN

    0268-5809

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    551-573

  • Kód UT WoS článku

    000305796100008

  • EID výsledku v databázi Scopus