Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Existuje souvislost mezi sociální mobilitou a vzdělanostní homogamií?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023180" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00023180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Existuje souvislost mezi sociální mobilitou a vzdělanostní homogamií?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As with social mobility, educational homogamy refers to the degree of societal openness. High social mobility indicates low educational homogamy: class and educational structures are open because people overcome relatively easily class and educational differences. Low social mobility goes hand in hand with high educational homogamy: class and educational structures are closed, and class and educational barriers at the level of everyday practice are more difficult to overcome. This relationship between social mobility and educational homogamy was many times mentioned in social stratification research but it has not been rigorously tested empirically. The article tackles two questions: (1) Is there a relationship between social mobility and educational homogamy in European countries? (2) Is there a relationship between educational mobility and educational homogamy in European countries? To answer the first question we use data from Social Stratification in Eastern Europe after 1989 for s

  • Název v anglickém jazyce

    Is there a relationship between social mobility and educational homogamy?

  • Popis výsledku anglicky

    As with social mobility, educational homogamy refers to the degree of societal openness. High social mobility indicates low educational homogamy: class and educational structures are open because people overcome relatively easily class and educational differences. Low social mobility goes hand in hand with high educational homogamy: class and educational structures are closed, and class and educational barriers at the level of everyday practice are more difficult to overcome. This relationship between social mobility and educational homogamy was many times mentioned in social stratification research but it has not been rigorously tested empirically. The article tackles two questions: (1) Is there a relationship between social mobility and educational homogamy in European countries? (2) Is there a relationship between educational mobility and educational homogamy in European countries? To answer the first question we use data from Social Stratification in Eastern Europe after 1989 for s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální reprodukce a integrace: ideály a meze

  • ISBN

    978-80-210-4439-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    43-62

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku