The Dual Role of Secondary School Re-entry in Socialist Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00057503" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00057503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Dual Role of Secondary School Re-entry in Socialist Countries
Popis výsledku v původním jazyce
The paper explores the dual role of school re-entry upon education inequality in four former socialist countries and shows that re-entry both served as an instrument to promote socially future working class cadres and as a second chance for upper class kids that did not succeed in educational transitions at the first opportunity.
Název v anglickém jazyce
The Dual Role of Secondary School Re-entry in Socialist Countries
Popis výsledku anglicky
The paper explores the dual role of school re-entry upon education inequality in four former socialist countries and shows that re-entry both served as an instrument to promote socially future working class cadres and as a second chance for upper class kids that did not succeed in educational transitions at the first opportunity.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0130" target="_blank" >GAP404/11/0130: Struktura rodiny a stratifikační proces: vysvětlují trend změny ve vnitrorodinných procesech, kompoziční změny anebo samo-výběr?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů