Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The perception of cyberbullying in adolescent victims

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00057598" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00057598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13632752.2012.704309" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13632752.2012.704309</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13632752.2012.704309" target="_blank" >10.1080/13632752.2012.704309</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The perception of cyberbullying in adolescent victims

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this study was to explore how victims of cyberbullying perceive online aggressive attacks and when they see them as harmful. Interviews were carried out with 16 cybervictimised participants aged 15?17 years. The findings showed differences inthe perception of online victimisation when perpetrated by an anonymous Internet user versus by a known person from the real world. The tendency of unknown online aggressors to threaten to hurt their victims offline increased the victims' feelings of harm. Where cyberbullying interconnected with the school environment, the feeling of harm was intensified by collective perpetration, and by onlookers being personally identifiable. Where cyberbullying was a part of traditional bullying, online victimisation being discussed at school reproduced the bullying and thus the trauma. The results showed that the link between cyberbullying and the physical environment is significant with respect to the victim's perception of its severity.

  • Název v anglickém jazyce

    The perception of cyberbullying in adolescent victims

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study was to explore how victims of cyberbullying perceive online aggressive attacks and when they see them as harmful. Interviews were carried out with 16 cybervictimised participants aged 15?17 years. The findings showed differences inthe perception of online victimisation when perpetrated by an anonymous Internet user versus by a known person from the real world. The tendency of unknown online aggressors to threaten to hurt their victims offline increased the victims' feelings of harm. Where cyberbullying interconnected with the school environment, the feeling of harm was intensified by collective perpetration, and by onlookers being personally identifiable. Where cyberbullying was a part of traditional bullying, online victimisation being discussed at school reproduced the bullying and thus the trauma. The results showed that the link between cyberbullying and the physical environment is significant with respect to the victim's perception of its severity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Emotional and Behavioural Difficulties

  • ISSN

    1363-2752

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    319-328

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus