Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063284" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00063284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter maps the development and current state of audiovisual flows and audiences' preferences in Central and Eastern Europe, particularly with respect to the question of the competitiveness of the local audiovisual entertainmnent versus imported programmes. Apart from this, it also aims to explore the intra-regional similarities and differences in the amount and popularity of domestic programming in relation to a set of economic factors that enable analysis of data from a broader research perspective and answer the question why some countries have been more successful than others in challenging the inflow of audiovisual imports and replacing them with locally produced programmes.
Název v anglickém jazyce
Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region
Popis výsledku anglicky
This chapter maps the development and current state of audiovisual flows and audiences' preferences in Central and Eastern Europe, particularly with respect to the question of the competitiveness of the local audiovisual entertainmnent versus imported programmes. Apart from this, it also aims to explore the intra-regional similarities and differences in the amount and popularity of domestic programming in relation to a set of economic factors that enable analysis of data from a broader research perspective and answer the question why some countries have been more successful than others in challenging the inflow of audiovisual imports and replacing them with locally produced programmes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50800 - Media and communications
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Central and Eastern European Media in Comparative Perspective. Politics, Economy and Culture
ISBN
9781409435426
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
157-188
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Ashgate
Místo vydání
Farnham
Kód UT WoS kapitoly
000334291700008