Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00063284" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00063284 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter maps the development and current state of audiovisual flows and audiences' preferences in Central and Eastern Europe, particularly with respect to the question of the competitiveness of the local audiovisual entertainmnent versus imported programmes. Apart from this, it also aims to explore the intra-regional similarities and differences in the amount and popularity of domestic programming in relation to a set of economic factors that enable analysis of data from a broader research perspective and answer the question why some countries have been more successful than others in challenging the inflow of audiovisual imports and replacing them with locally produced programmes.

  • Název v anglickém jazyce

    Back to the local? Transnational media flows and audience consumption patterns in the CEE region

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter maps the development and current state of audiovisual flows and audiences' preferences in Central and Eastern Europe, particularly with respect to the question of the competitiveness of the local audiovisual entertainmnent versus imported programmes. Apart from this, it also aims to explore the intra-regional similarities and differences in the amount and popularity of domestic programming in relation to a set of economic factors that enable analysis of data from a broader research perspective and answer the question why some countries have been more successful than others in challenging the inflow of audiovisual imports and replacing them with locally produced programmes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Central and Eastern European Media in Comparative Perspective. Politics, Economy and Culture

  • ISBN

    9781409435426

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    157-188

  • Počet stran knihy

    199

  • Název nakladatele

    Ashgate

  • Místo vydání

    Farnham

  • Kód UT WoS kapitoly

    000334291700008