Problémy vznikající při hledání, výběru a užití vhodného interpretačního klíče k mediálnímu textu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00072657" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00072657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy vznikající při hledání, výběru a užití vhodného interpretačního klíče k mediálnímu textu
Popis výsledku v původním jazyce
Studie ilustruje obecné problémy a úskalí vznikající při hledání, volbě a použití vhodného interpretačního klíče k mediálnímu textu na konkrétním příkladu, na analýze a interpretaci digitálního textu Sklenice se zubními kartáčky a zubní protézou. Výchozím teoretickým referenčním rámcem studie je komunikačně pragmatický koncept kultury, strukturalistická sémiotika a naratologie, nástroji interpretace mediálního textu sémiotická a narativní analýza. Úvodní část studie vymezuje orientační dorozumívání jakoelementární komunikační formu živých organismů a zdůrazňuje propojenost orientačního dorozumívání s masovou a síťovou komunikací, neboť jejich prostřednictvím se daný text dostává ke svým konzumentům a interpretům. Analyticko-interpretační část studie vykládá pravděpodobnou genezi textu Sklenice se zubními kartáčky a zubní protézou a ukazuje, že daný text může žít v těle řady médií.
Název v anglickém jazyce
The problems arising in finding, selecting and using an appropriate interpretative key to the media text
Popis výsledku anglicky
The study illustrates the general problems and difficulties arising in finding, selecting and using an appropriate interpretative key to the media text presented on a specific example, an analysis and interpretation of a digital text ?Glasses with dentalbrushes and dental prosthesis.? The starting theoretical reference frame of the study is a communication and pragmatic concept of culture, semiotics and structuralist narratology, the interpretation tool of a media text is a semiotic and narrative analysis. The opening part of the study defines the orientational communication as an elementary communication form of living organisms, and emphasizes the interconnectedness of orientational communication with a mass and net communications, because by meansof them the text gets to its consumers and interpreters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
(KO)MÉDIÁ. Vedecké a odborné štúdie zamerané na marketingovú komunikáciu
ISBN
9788055801919
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
129-152
Název nakladatele
FF UKF: Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—