Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategy and Manipulation Tools of Crisis Communication in Printed Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00075210" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00075210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategy and Manipulation Tools of Crisis Communication in Printed Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the question what communication strategies and manipulation tools institutions use in the field of mass communication, if they are in a given critical stage and solve disturbed relationships with the public through the unconventionalforms of crisis communication. The study examines this issue in the advertising product ´Understanding is everything? which was published by Gulf Oil Corporation in 1984. The study shows that the tools of semiotic, narative and discourse analysis are able to interpret the mediated contents of media texts when it detects a discursive field and communication processes which the text enters. The study concludes that different discursive fields and different communication processes and contexts which mediaproducts enter, generate different and even excluding interpretations of corporate communication and manipulative strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategy and Manipulation Tools of Crisis Communication in Printed Media

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the question what communication strategies and manipulation tools institutions use in the field of mass communication, if they are in a given critical stage and solve disturbed relationships with the public through the unconventionalforms of crisis communication. The study examines this issue in the advertising product ´Understanding is everything? which was published by Gulf Oil Corporation in 1984. The study shows that the tools of semiotic, narative and discourse analysis are able to interpret the mediated contents of media texts when it detects a discursive field and communication processes which the text enters. The study concludes that different discursive fields and different communication processes and contexts which mediaproducts enter, generate different and even excluding interpretations of corporate communication and manipulative strategies.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů