Možnosti a limity sémioticko-funkcionální a diskurzivní analýzy: Na příladu reklamy Understanding is everything
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00067864" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00067864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a limity sémioticko-funkcionální a diskurzivní analýzy: Na příladu reklamy Understanding is everything
Popis výsledku v původním jazyce
Studie zkoumá s pomocí nástrojů strukturalisticko-funkcionální a diskurzivní analýzy reklamní text Understanding is everything společnosti Gulf Oil Corporation, který byl publikován v roce 1984. Pokouší se odpovědět na otázku, které komunikačně produkčníkontexty, kódy a diskurzy konstruují tento text a mediované obsahy s tímto textem spojené. Hlavním cílem studie je vyhodnotit možnosti a limity strukturalisticko-funkcionální a diskurzivní analýzy v oblasti reklamní a obecně masové komunikace.
Název v anglickém jazyce
possibilities and limits of Functional-semiotic and discourse Analysis: Analyzing Advertisement poster ?Understanding Is everything?
Popis výsledku anglicky
The study examines, using the tools of a functional-structuralist discursive analysis, the advertising text "Understanding is Everything" of the Gulf Oil Corporation, published in 1984. It attempts to answer the question which communications and production contexts, codes, and discourses construct the media text "Understanding is Everything" and the mediated contents associated with this text. The main objective of the study is to assess the options and limits of a functional-structuralist discursive analysis advertising and mass media communication in general.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Diverzita v spoločenských vedách. HUMAN COMMUNICATION STUDIES Vol. 11
ISBN
9788097023423
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
273-281
Název nakladatele
Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—