MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002299" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the characteristics of today's media communication. In the introduction attention is drawn to some aspects of media communication. Media communication is described here as a part of global society where the importance of persuasionis growing. The issues of persuasion, persuasive techniques, and modality of advertising texts are further analysed, using examples from German advertising texts. The article is based on the analysis of German media advertising texts gained from long-time excerpts, from two years of the Austrian magazine Freizeit Kurier from 2007 to 2008. To analyse the advertising texts the advertising slogans from the internet were also used. Their research was focused on their lexical and text aspects.
Název v anglickém jazyce
MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY
Popis výsledku anglicky
The article deals with the characteristics of today's media communication. In the introduction attention is drawn to some aspects of media communication. Media communication is described here as a part of global society where the importance of persuasionis growing. The issues of persuasion, persuasive techniques, and modality of advertising texts are further analysed, using examples from German advertising texts. The article is based on the analysis of German media advertising texts gained from long-time excerpts, from two years of the Austrian magazine Freizeit Kurier from 2007 to 2008. To analyse the advertising texts the advertising slogans from the internet were also used. Their research was focused on their lexical and text aspects.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA ACADEMICA KARVINIENSIA
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
14-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—