Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002299" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the characteristics of today's media communication. In the introduction attention is drawn to some aspects of media communication. Media communication is described here as a part of global society where the importance of persuasionis growing. The issues of persuasion, persuasive techniques, and modality of advertising texts are further analysed, using examples from German advertising texts. The article is based on the analysis of German media advertising texts gained from long-time excerpts, from two years of the Austrian magazine Freizeit Kurier from 2007 to 2008. To analyse the advertising texts the advertising slogans from the internet were also used. Their research was focused on their lexical and text aspects.

  • Název v anglickém jazyce

    MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the characteristics of today's media communication. In the introduction attention is drawn to some aspects of media communication. Media communication is described here as a part of global society where the importance of persuasionis growing. The issues of persuasion, persuasive techniques, and modality of advertising texts are further analysed, using examples from German advertising texts. The article is based on the analysis of German media advertising texts gained from long-time excerpts, from two years of the Austrian magazine Freizeit Kurier from 2007 to 2008. To analyse the advertising texts the advertising slogans from the internet were also used. Their research was focused on their lexical and text aspects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA ACADEMICA KARVINIENSIA

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    14-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus