Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Větné frazémy a změna významu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10102976" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10102976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Větné frazémy a změna významu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Frazémy bývají hojně využívány v reklamních textech jako prostředek persvaze. Zkoumáme zapojení větných frazémů (resp. přísloví, úsloví, rčení) do reklamní komunikace, a to jak v jejich původní podobě, tak v pozměněné. Analyzujeme jednotlivé změny, k nimž při inkorporaci do reklamních textů dochází.

  • Název v anglickém jazyce

    Sentence Idioms and Change of Meaning

  • Popis výsledku anglicky

    Idioms are often used in advertising texts as a means of persuasion. We examine incorporation of these idioms (proverbs and sayings) into advertising communication, both their original version and changed. We analyse various alternations which take placeduring incorporation into advertising texts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus