Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10290386" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10290386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje reklamnímu obsahu v českých verzích časopisů pro ženy a zaměřuje se zejména na persvazivní prostředky v nich obsažené. Vychází z původního výzkumu, který zpracovává za pomoci obsahové i kvalitativní analýzy kompletní obsah 4 čísel časopisu Marianne, Elle a Cosmopolitan z roku 2013. Popisuje také současný stav výzkumu v této oblasti. Autorka v textu popisuje trendy v reklamní komunikaci objevující se v těchto médiích, které z výzkumu vyplývají, a demonstruje na konkrétních údajích některé typy užitých přesvědčovacích prostředků (jejich typologie viz Burton, Jirák, 2001). Tyto mediální obsahy zároveň doporučuje analyzovat v rámci mediální výchovy různého stupně.

  • Název v anglickém jazyce

    Commercial communication in women's magazines: are the means of persuasion really persuasive?

  • Popis výsledku anglicky

    The article studies the commercial communication and advertising in Czech mutations of women's magazins and concentrates mainly on the means of persuasion. The author uses an original qualitative and content analysis of advertising communication in 4 issues of following magazines: Marianne, Elle and Cosmopolitan from the year 2013. Furthermore, the author describes the current development of the research area. Moreover, the author analyzes the trends in commercial communication in these media which cameout as results of the research and demonstrates some types of means of persuasion (for its typology see Burton, Jirak, 2001). The author further recommends to analyze this media content in more detail as part of the different levels of media education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    134-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus