Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10290386" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10290386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reklamní komunikace v časopisech pro ženy: jsou její přesvědčovací prostředky skutečně přesvědčivé?
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje reklamnímu obsahu v českých verzích časopisů pro ženy a zaměřuje se zejména na persvazivní prostředky v nich obsažené. Vychází z původního výzkumu, který zpracovává za pomoci obsahové i kvalitativní analýzy kompletní obsah 4 čísel časopisu Marianne, Elle a Cosmopolitan z roku 2013. Popisuje také současný stav výzkumu v této oblasti. Autorka v textu popisuje trendy v reklamní komunikaci objevující se v těchto médiích, které z výzkumu vyplývají, a demonstruje na konkrétních údajích některé typy užitých přesvědčovacích prostředků (jejich typologie viz Burton, Jirák, 2001). Tyto mediální obsahy zároveň doporučuje analyzovat v rámci mediální výchovy různého stupně.
Název v anglickém jazyce
Commercial communication in women's magazines: are the means of persuasion really persuasive?
Popis výsledku anglicky
The article studies the commercial communication and advertising in Czech mutations of women's magazins and concentrates mainly on the means of persuasion. The author uses an original qualitative and content analysis of advertising communication in 4 issues of following magazines: Marianne, Elle and Cosmopolitan from the year 2013. Furthermore, the author describes the current development of the research area. Moreover, the author analyzes the trends in commercial communication in these media which cameout as results of the research and demonstrates some types of means of persuasion (for its typology see Burton, Jirak, 2001). The author further recommends to analyze this media content in more detail as part of the different levels of media education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
134-150
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—