Internet and Child Well-Being
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00069461" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00069461 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet and Child Well-Being
Popis výsledku v původním jazyce
While acknowledging that the Internet has brought new opportunities and challenges to children?s lives, this chapter proceeds from the assumption that offline institutions and practices tend to be reproduced and reinforced online. We employ classical conceptualizations of the quality of life to define and structure the aspects of child well-being as related to the Internet. In treating ?well-being? as a multidimensional construct, we combine Allardt?s (Allardt, E. (1993). Having, loving, being: An alternative to the Swedish model of welfare research. In M. C. Nussbaum & A. Sen (Eds.), The quality of life (pp. 88?94). Oxford: Clarendon) classification of individual human needs (?Having,? ?Loving,? and ?Being?) with categorizations from a psychological approach and the United Nations Children?s Fund (UNICEF) Index of Children?s Well-Being, as well as with the societal aspects.
Název v anglickém jazyce
Internet and Child Well-Being
Popis výsledku anglicky
While acknowledging that the Internet has brought new opportunities and challenges to children?s lives, this chapter proceeds from the assumption that offline institutions and practices tend to be reproduced and reinforced online. We employ classical conceptualizations of the quality of life to define and structure the aspects of child well-being as related to the Internet. In treating ?well-being? as a multidimensional construct, we combine Allardt?s (Allardt, E. (1993). Having, loving, being: An alternative to the Swedish model of welfare research. In M. C. Nussbaum & A. Sen (Eds.), The quality of life (pp. 88?94). Oxford: Clarendon) classification of individual human needs (?Having,? ?Loving,? and ?Being?) with categorizations from a psychological approach and the United Nations Children?s Fund (UNICEF) Index of Children?s Well-Being, as well as with the societal aspects.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Handbook of Child Well-Being
ISBN
9789048190621
Počet stran výsledku
41
Strana od-do
2093-2133
Počet stran knihy
3258
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Dordrech
Kód UT WoS kapitoly
—