Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internet and Child Well-Being

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00069461" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00069461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internet and Child Well-Being

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While acknowledging that the Internet has brought new opportunities and challenges to children?s lives, this chapter proceeds from the assumption that offline institutions and practices tend to be reproduced and reinforced online. We employ classical conceptualizations of the quality of life to define and structure the aspects of child well-being as related to the Internet. In treating ?well-being? as a multidimensional construct, we combine Allardt?s (Allardt, E. (1993). Having, loving, being: An alternative to the Swedish model of welfare research. In M. C. Nussbaum &amp; A. Sen (Eds.), The quality of life (pp. 88?94). Oxford: Clarendon) classification of individual human needs (?Having,? ?Loving,? and ?Being?) with categorizations from a psychological approach and the United Nations Children?s Fund (UNICEF) Index of Children?s Well-Being, as well as with the societal aspects.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet and Child Well-Being

  • Popis výsledku anglicky

    While acknowledging that the Internet has brought new opportunities and challenges to children?s lives, this chapter proceeds from the assumption that offline institutions and practices tend to be reproduced and reinforced online. We employ classical conceptualizations of the quality of life to define and structure the aspects of child well-being as related to the Internet. In treating ?well-being? as a multidimensional construct, we combine Allardt?s (Allardt, E. (1993). Having, loving, being: An alternative to the Swedish model of welfare research. In M. C. Nussbaum &amp; A. Sen (Eds.), The quality of life (pp. 88?94). Oxford: Clarendon) classification of individual human needs (?Having,? ?Loving,? and ?Being?) with categorizations from a psychological approach and the United Nations Children?s Fund (UNICEF) Index of Children?s Well-Being, as well as with the societal aspects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook of Child Well-Being

  • ISBN

    9789048190621

  • Počet stran výsledku

    41

  • Strana od-do

    2093-2133

  • Počet stran knihy

    3258

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Dordrech

  • Kód UT WoS kapitoly