Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative approaches for investigating how children understand risk in new media. Dealing with methodological and ethical challenges.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00069660" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00069660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative approaches for investigating how children understand risk in new media. Dealing with methodological and ethical challenges.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This report is the first of two deliverables for Work Package 4: ´Exploring children?s understanding of risk?. As a first deliverable, this report offers detailed accounts of innovative approaches in qualitative research on 5 children?s internet use andtheir understanding of online risks. The second deliverable, due in the early months of 2014, will be the comparative report on qualitative data collection in at least 10 countries in the EU Kids Online network. It will be an extensive document built onthe analyses of more than 60 focus groups and 120 individual interviews with children, which will offer a new insight into children?s understandings and perceptions of online risks throughout Europe. The qualitative comparative fieldwork will further enhance and expand the knowledge obtained through the quantitative survey conducted in 2010. This work package is being conducted in parallel with others. It intersects with the work of Work Package 2, the Frequently asked questions guide (Ó

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative approaches for investigating how children understand risk in new media. Dealing with methodological and ethical challenges.

  • Popis výsledku anglicky

    This report is the first of two deliverables for Work Package 4: ´Exploring children?s understanding of risk?. As a first deliverable, this report offers detailed accounts of innovative approaches in qualitative research on 5 children?s internet use andtheir understanding of online risks. The second deliverable, due in the early months of 2014, will be the comparative report on qualitative data collection in at least 10 countries in the EU Kids Online network. It will be an extensive document built onthe analyses of more than 60 focus groups and 120 individual interviews with children, which will offer a new insight into children?s understandings and perceptions of online risks throughout Europe. The qualitative comparative fieldwork will further enhance and expand the knowledge obtained through the quantitative survey conducted in 2010. This work package is being conducted in parallel with others. It intersects with the work of Work Package 2, the Frequently asked questions guide (Ó

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů