Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070690" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070690 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ke klíčové proměně společenského systému a specificky i mediálního systému docházelo v České republice po roce 1989. Průběh a podoba takzvané strukturální transformace českých médií je zmapována pouze okrajově, především se zaměřením na politické a ekonomické aspekty této proměny a na celostátní média. Subsystém lokálního a regionálního tisku je v tomto diskurzu spíše opomíjený, ačkoliv právě na jeho úrovni dochází k silné identifikaci čtenářů s danými médii a v průběhu transformace lokálního a regionálního tisku došlo k zásadním změnám, které otevírají nové teoretické i empirické otázky. Vycházíme tedy z teoreticky popsaných aspektů strukturální transformace a aplikujeme je na případ českého lokálního a regionálního tisku. Pro naši práci jsme vybralijako relevantní činitele procesu strukturální transformace: (de)regulaci, privatizaci, koncentraci vlastnictví na úrovni mediálního systému; centralizaci, racionalizaci a (de)lokalizaci na úrovni mediální organizace.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech local and regional press between 1989 and 2009

  • Popis výsledku anglicky

    The fall of communism in 1989 brought major social, political and cultural changes in the Czechoslovakia. This book concentrates on changes in one particular segment of the media market, the subsystem of local and regional print media. This segment of the media landscape is rarely studied although ? arguably ? it is a significant part of the media system, particularly as it enables strong identifications at the local/regional level. Czech local and regional press has been the centre of attention in relation to the entry of foreign owners on the market and particularly in relation to issues of possible media concentration on this segment of the market but concentrated academic study of this subject is seriously lacking. The text aims at mapping structural changes that characterize this segment of the media market between 1989 and 2009. It analyzes political and economic factors that played a role in the transformation and identifies commercialization as a major influence.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021064782

  • Počet stran knihy

    340

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy