Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070690" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Český lokální a regionální tisk mezi lety 1989 a 2009
Popis výsledku v původním jazyce
Ke klíčové proměně společenského systému a specificky i mediálního systému docházelo v České republice po roce 1989. Průběh a podoba takzvané strukturální transformace českých médií je zmapována pouze okrajově, především se zaměřením na politické a ekonomické aspekty této proměny a na celostátní média. Subsystém lokálního a regionálního tisku je v tomto diskurzu spíše opomíjený, ačkoliv právě na jeho úrovni dochází k silné identifikaci čtenářů s danými médii a v průběhu transformace lokálního a regionálního tisku došlo k zásadním změnám, které otevírají nové teoretické i empirické otázky. Vycházíme tedy z teoreticky popsaných aspektů strukturální transformace a aplikujeme je na případ českého lokálního a regionálního tisku. Pro naši práci jsme vybralijako relevantní činitele procesu strukturální transformace: (de)regulaci, privatizaci, koncentraci vlastnictví na úrovni mediálního systému; centralizaci, racionalizaci a (de)lokalizaci na úrovni mediální organizace.
Název v anglickém jazyce
Czech local and regional press between 1989 and 2009
Popis výsledku anglicky
The fall of communism in 1989 brought major social, political and cultural changes in the Czechoslovakia. This book concentrates on changes in one particular segment of the media market, the subsystem of local and regional print media. This segment of the media landscape is rarely studied although ? arguably ? it is a significant part of the media system, particularly as it enables strong identifications at the local/regional level. Czech local and regional press has been the centre of attention in relation to the entry of foreign owners on the market and particularly in relation to issues of possible media concentration on this segment of the market but concentrated academic study of this subject is seriously lacking. The text aims at mapping structural changes that characterize this segment of the media market between 1989 and 2009. It analyzes political and economic factors that played a role in the transformation and identifies commercialization as a major influence.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021064782
Počet stran knihy
340
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—