Podpora resilience ve vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00071081" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00071081 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora resilience ve vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Tato teoretická stať je orientována na hledání ochranných a rizikových činitelů ve vzdělávání studentů, kteří se musí vyrovnávat s většími nároky životních okolností (např. ohrožené děti, riziková mládež). Cílem přehledové stati je definovat rizikové a protektivní činitele resilience ve vzdělávacím procesu. V první části příspěvku je definován pojem resilience (příznivý vývoj navzdory nepřízni). Druhá část příspěvku pojednává nejprve obecně o rizikových a protektivních činitelích resilience, které jsounásledně specifikovány z hlediska sociálně ekologického pojetí (na mikro, mezo a makro úrovni). Ve třetí části jsou představeny konkrétní rizikové a protektivní činitele v oblasti vzdělávání žáků a studentů, které mohou přispívat, či naopak oslabovat jejich resilienční schopnosti (např. osoba pedagoga, nastavení vzdělávacího systému, postoj dětí a rodičů ke vzdělávání).
Název v anglickém jazyce
Enhancing resilience in education.
Popis výsledku anglicky
This theoretical essay is oriented for searching of protective and risk factors in education of students which grows from disadvantage living circumstances (e.g. vulnerable children, youth at risk). The aim of this survey essay is to define risk and protective factors of school resiliency. Firstly is defining term resiliency (good development despite of significant adversity). Second part of this essay firstly deals with risk and protective resiliency factors which are then specified in light of socio ecological approach (upon micro, mezzo, macro levels). The third part present concrete schools risk and protective factors of pupils and students which can their resiliency support or reduce (e.g. educator, education system settings, pupils and parents attitude towards education). Empirical results shows that education can children and teens from deprivated family environment substitute their own family and to be a safety living conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2-3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
109-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—