Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora resilience ve vzdělávání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00071081" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00071081 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora resilience ve vzdělávání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato teoretická stať je orientována na hledání ochranných a rizikových činitelů ve vzdělávání studentů, kteří se musí vyrovnávat s většími nároky životních okolností (např. ohrožené děti, riziková mládež). Cílem přehledové stati je definovat rizikové a protektivní činitele resilience ve vzdělávacím procesu. V první části příspěvku je definován pojem resilience (příznivý vývoj navzdory nepřízni). Druhá část příspěvku pojednává nejprve obecně o rizikových a protektivních činitelích resilience, které jsounásledně specifikovány z hlediska sociálně ekologického pojetí (na mikro, mezo a makro úrovni). Ve třetí části jsou představeny konkrétní rizikové a protektivní činitele v oblasti vzdělávání žáků a studentů, které mohou přispívat, či naopak oslabovat jejich resilienční schopnosti (např. osoba pedagoga, nastavení vzdělávacího systému, postoj dětí a rodičů ke vzdělávání).

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing resilience in education.

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical essay is oriented for searching of protective and risk factors in education of students which grows from disadvantage living circumstances (e.g. vulnerable children, youth at risk). The aim of this survey essay is to define risk and protective factors of school resiliency. Firstly is defining term resiliency (good development despite of significant adversity). Second part of this essay firstly deals with risk and protective resiliency factors which are then specified in light of socio ecological approach (upon micro, mezzo, macro levels). The third part present concrete schools risk and protective factors of pupils and students which can their resiliency support or reduce (e.g. educator, education system settings, pupils and parents attitude towards education). Empirical results shows that education can children and teens from deprivated family environment substitute their own family and to be a safety living conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    109-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus