Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00074982" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00074982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.nordicom.gu.se/eng.php?portal=mr&main=info_publ2.php&ex=395" target="_blank" >http://www.nordicom.gu.se/eng.php?portal=mr&main=info_publ2.php&ex=395</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness
Popis výsledku v původním jazyce
Awareness raising is a central pillar of policy in Internet safety and seeks through educational initiatives and information campaigns to protect and empower children and their families online. The aim of this chapter is first of all to look at the normative level: the rationale and theories underpinning awareness raising; 1) as a tool to inform about risk and potential consequences and 2) as a tool to facilitate a desired behaviour among children, and also their parents and teachers. Using newer research findings from cognitive psychology and neurobiology we will discuss how children make decisions about risk and if and how such decision making processes differs from adults, and what this means for awareness raising and its effectiveness.
Název v anglickém jazyce
Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness
Popis výsledku anglicky
Awareness raising is a central pillar of policy in Internet safety and seeks through educational initiatives and information campaigns to protect and empower children and their families online. The aim of this chapter is first of all to look at the normative level: the rationale and theories underpinning awareness raising; 1) as a tool to inform about risk and potential consequences and 2) as a tool to facilitate a desired behaviour among children, and also their parents and teachers. Using newer research findings from cognitive psychology and neurobiology we will discuss how children make decisions about risk and if and how such decision making processes differs from adults, and what this means for awareness raising and its effectiveness.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Towards a Better Internet for Children?Policy Pillars, Players and Paradoxes
ISBN
9789186523725
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
57-76
Počet stran knihy
335
Název nakladatele
Nordicom
Místo vydání
Göteborg
Kód UT WoS kapitoly
—