Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00074982" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00074982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.nordicom.gu.se/eng.php?portal=mr&main=info_publ2.php&ex=395" target="_blank" >http://www.nordicom.gu.se/eng.php?portal=mr&main=info_publ2.php&ex=395</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Awareness raising is a central pillar of policy in Internet safety and seeks through educational initiatives and information campaigns to protect and empower children and their families online. The aim of this chapter is first of all to look at the normative level: the rationale and theories underpinning awareness raising; 1) as a tool to inform about risk and potential consequences and 2) as a tool to facilitate a desired behaviour among children, and also their parents and teachers. Using newer research findings from cognitive psychology and neurobiology we will discuss how children make decisions about risk and if and how such decision making processes differs from adults, and what this means for awareness raising and its effectiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    Awareness. Strategies, Mobilisation and Effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Awareness raising is a central pillar of policy in Internet safety and seeks through educational initiatives and information campaigns to protect and empower children and their families online. The aim of this chapter is first of all to look at the normative level: the rationale and theories underpinning awareness raising; 1) as a tool to inform about risk and potential consequences and 2) as a tool to facilitate a desired behaviour among children, and also their parents and teachers. Using newer research findings from cognitive psychology and neurobiology we will discuss how children make decisions about risk and if and how such decision making processes differs from adults, and what this means for awareness raising and its effectiveness.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Towards a Better Internet for Children?Policy Pillars, Players and Paradoxes

  • ISBN

    9789186523725

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    57-76

  • Počet stran knihy

    335

  • Název nakladatele

    Nordicom

  • Místo vydání

    Göteborg

  • Kód UT WoS kapitoly