Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vietnamese Parents and Czech Nannies: Second Generation Immigrant Children and Their Educators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00073858" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00073858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vietnamese Parents and Czech Nannies: Second Generation Immigrant Children and Their Educators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many second-generation Vietnamese immigrant children in the Czech Republic are brought up by Czech nannies. While their parents are incorporated into the labour market in order to provide their children with sufficient economic capital for their education, the role of caregivers is relinquished to nannies. Both parents and nannies become important actors in the children?s educational process, from the stage of acquiring first words, through primary school, to the moment they are admitted into university. This paper analyses the roles of parents and nannies in this educational process. It draws upon 60 interviews conducted with first-generation immigrant mothers, second-generation immigrants, and Czech nannies. The perspective of all three actors are presented here in order to reveal the interviewee?s understanding of the role of education in the parent-child and nanny-child relationships.

  • Název v anglickém jazyce

    Vietnamese Parents and Czech Nannies: Second Generation Immigrant Children and Their Educators

  • Popis výsledku anglicky

    Many second-generation Vietnamese immigrant children in the Czech Republic are brought up by Czech nannies. While their parents are incorporated into the labour market in order to provide their children with sufficient economic capital for their education, the role of caregivers is relinquished to nannies. Both parents and nannies become important actors in the children?s educational process, from the stage of acquiring first words, through primary school, to the moment they are admitted into university. This paper analyses the roles of parents and nannies in this educational process. It draws upon 60 interviews conducted with first-generation immigrant mothers, second-generation immigrants, and Czech nannies. The perspective of all three actors are presented here in order to reveal the interviewee?s understanding of the role of education in the parent-child and nanny-child relationships.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Education, Culture and Society

  • ISSN

    2081-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    320-333

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus