Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Nannies as Educators and Teachers for Vietnamese Second Generation Immigrant Children in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00066510" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00066510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Nannies as Educators and Teachers for Vietnamese Second Generation Immigrant Children in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many children of Vietnamese immigrant parents living in the Czech Republic are brought up by Czech nannies. Their first generation immigrant parents look for Czech nannies to take care of their children while they are working, and to equip children withknowledge that they themselves cannot provide them (language skills, transmission of cultural memory, etc.). Vietnamese immigrants are the third-largest immigrant group in the Czech Republic. In comparison with other immigrant groups and even the majority population, there is a higher share of children under 15 years of age. And, in comparison with other immigrant children, Vietnamese children are highly successful in the educational process; they tend to be fluent in the Czech language and linguistically integrated into the majority since early childhood, and achieve the best positions in universities in early adulthood. This paper is based on 50 in-depth interviews with children (20 second and 1.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Nannies as Educators and Teachers for Vietnamese Second Generation Immigrant Children in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Many children of Vietnamese immigrant parents living in the Czech Republic are brought up by Czech nannies. Their first generation immigrant parents look for Czech nannies to take care of their children while they are working, and to equip children withknowledge that they themselves cannot provide them (language skills, transmission of cultural memory, etc.). Vietnamese immigrants are the third-largest immigrant group in the Czech Republic. In comparison with other immigrant groups and even the majority population, there is a higher share of children under 15 years of age. And, in comparison with other immigrant children, Vietnamese children are highly successful in the educational process; they tend to be fluent in the Czech language and linguistically integrated into the majority since early childhood, and achieve the best positions in universities in early adulthood. This paper is based on 50 in-depth interviews with children (20 second and 1.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F12%2F1487" target="_blank" >GAP404/12/1487: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Belgrade International Conference on Education 14-16 November 2013

  • ISBN

    9788687043190

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    55-64

  • Název nakladatele

    Tomorrow People Organization

  • Místo vydání

    Belgrade, Serbia

  • Místo konání akce

    Belgrade, Serbia

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku