Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Media in Everyday Life: Preliminary Observations and Questions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074040" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cambridgescholars.com/media-power-and-empowerment" target="_blank" >http://www.cambridgescholars.com/media-power-and-empowerment</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Media in Everyday Life: Preliminary Observations and Questions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Domestication of a variety of new media technologies is gradually changing our everyday lives. Descriptions of this transformation usually stress the process of individualisation of our media practices and changes in our experience of ?privacy?. However,the tendency to individuate consumption of media content and objects can hardly fully explain the transformation of ?television home? into a qualitatively new everyday environment. The chapter is focused on preliminary observations emerging from ongoingethnographic research of current media use in Czech families and it formulates preliminary remarks and questions on the character of media uses, on reflexivity of construction of our media ensemble, on the private/public dichotomy and on the ontologicalsecurity in a situation where the television set is changing its role.

  • Název v anglickém jazyce

    New Media in Everyday Life: Preliminary Observations and Questions

  • Popis výsledku anglicky

    Domestication of a variety of new media technologies is gradually changing our everyday lives. Descriptions of this transformation usually stress the process of individualisation of our media practices and changes in our experience of ?privacy?. However,the tendency to individuate consumption of media content and objects can hardly fully explain the transformation of ?television home? into a qualitatively new everyday environment. The chapter is focused on preliminary observations emerging from ongoingethnographic research of current media use in Czech families and it formulates preliminary remarks and questions on the character of media uses, on reflexivity of construction of our media ensemble, on the private/public dichotomy and on the ontologicalsecurity in a situation where the television set is changing its role.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Media, Power and Empowerment: Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2012

  • ISBN

    9781443863964

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    198-204

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000348879700033