Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283523" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.researchingcommunication.eu/SUSObook201314.pdf" target="_blank" >http://www.researchingcommunication.eu/SUSObook201314.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Media practice has evolved from taking fleeting looks at the work of media professionals to an everyday experience for everybody. We experience every day that the transformation of culture and society is related to the change of media communication: being almost constantly available by mobile phone impacts on our habits and lives. Our social relationships are organized in new ways through the use of the Internet. The way politics is performed has been transformed as digital media exert a structural impact on political communication, strategies and organizational matters. Furthermore, entire industries are undergoing change as media technologies become increasingly important for the production and distribution of commodities, not to forget the dynamic development of the 'creative industries'.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media

  • Popis výsledku anglicky

    Media practice has evolved from taking fleeting looks at the work of media professionals to an everyday experience for everybody. We experience every day that the transformation of culture and society is related to the change of media communication: being almost constantly available by mobile phone impacts on our habits and lives. Our social relationships are organized in new ways through the use of the Internet. The way politics is performed has been transformed as digital media exert a structural impact on political communication, strategies and organizational matters. Furthermore, entire industries are undergoing change as media technologies become increasingly important for the production and distribution of commodities, not to forget the dynamic development of the 'creative industries'.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Media Practice and Everyday Agency in Europe

  • ISBN

    978-3-943245-28-8

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    9-21

  • Počet stran knihy

    375

  • Název nakladatele

    edition lumi?re

  • Místo vydání

    Bremen

  • Kód UT WoS kapitoly