Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283523" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.researchingcommunication.eu/SUSObook201314.pdf" target="_blank" >http://www.researchingcommunication.eu/SUSObook201314.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media
Popis výsledku v původním jazyce
Media practice has evolved from taking fleeting looks at the work of media professionals to an everyday experience for everybody. We experience every day that the transformation of culture and society is related to the change of media communication: being almost constantly available by mobile phone impacts on our habits and lives. Our social relationships are organized in new ways through the use of the Internet. The way politics is performed has been transformed as digital media exert a structural impact on political communication, strategies and organizational matters. Furthermore, entire industries are undergoing change as media technologies become increasingly important for the production and distribution of commodities, not to forget the dynamic development of the 'creative industries'.
Název v anglickém jazyce
Introduction: Investigating the Everyday Presence of Media
Popis výsledku anglicky
Media practice has evolved from taking fleeting looks at the work of media professionals to an everyday experience for everybody. We experience every day that the transformation of culture and society is related to the change of media communication: being almost constantly available by mobile phone impacts on our habits and lives. Our social relationships are organized in new ways through the use of the Internet. The way politics is performed has been transformed as digital media exert a structural impact on political communication, strategies and organizational matters. Furthermore, entire industries are undergoing change as media technologies become increasingly important for the production and distribution of commodities, not to forget the dynamic development of the 'creative industries'.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Media Practice and Everyday Agency in Europe
ISBN
978-3-943245-28-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
9-21
Počet stran knihy
375
Název nakladatele
edition lumi?re
Místo vydání
Bremen
Kód UT WoS kapitoly
—