Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celebrities in Czech political communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10321991" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10321991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045" target="_blank" >10.1080/19392397.2015.1035045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Celebrities in Czech political communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celebrities are able to exert a significant impact on the agenda of political communication in contemporary society, and many academic researchers argue that the fields of politics, popular culture and media have in various ways converged (e.g. Zoonen, 2005, Becker, 2012, Marshall, 1997). The text focuses on the ways that celebrities relate to political communication and how these fields consequently change. This paper outlines the findings of an analysis of a case study of celebrity endorsements in a recent Czech parliamentary election campaign (in 2010). The case study is part of broader research comparing selected cases in the Czech Republic and shows the development of celebrity endorsement in contemporary political communication. In this particular case, the actors transformed 'symbolic capital' (Davis, 2010) into media capital and intervened in the political field using the concept of 'self-evident' anti-communism.

  • Název v anglickém jazyce

    Celebrities in Czech political communication

  • Popis výsledku anglicky

    Celebrities are able to exert a significant impact on the agenda of political communication in contemporary society, and many academic researchers argue that the fields of politics, popular culture and media have in various ways converged (e.g. Zoonen, 2005, Becker, 2012, Marshall, 1997). The text focuses on the ways that celebrities relate to political communication and how these fields consequently change. This paper outlines the findings of an analysis of a case study of celebrity endorsements in a recent Czech parliamentary election campaign (in 2010). The case study is part of broader research comparing selected cases in the Czech Republic and shows the development of celebrity endorsement in contemporary political communication. In this particular case, the actors transformed 'symbolic capital' (Davis, 2010) into media capital and intervened in the political field using the concept of 'self-evident' anti-communism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Celebrity Studies

  • ISSN

    1939-2397

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    247-251

  • Kód UT WoS článku

    000368708300008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84946161185