Celebrities in Czech political communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10321991" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10321991 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/19392397.2015.1035045" target="_blank" >10.1080/19392397.2015.1035045</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Celebrities in Czech political communication
Popis výsledku v původním jazyce
Celebrities are able to exert a significant impact on the agenda of political communication in contemporary society, and many academic researchers argue that the fields of politics, popular culture and media have in various ways converged (e.g. Zoonen, 2005, Becker, 2012, Marshall, 1997). The text focuses on the ways that celebrities relate to political communication and how these fields consequently change. This paper outlines the findings of an analysis of a case study of celebrity endorsements in a recent Czech parliamentary election campaign (in 2010). The case study is part of broader research comparing selected cases in the Czech Republic and shows the development of celebrity endorsement in contemporary political communication. In this particular case, the actors transformed 'symbolic capital' (Davis, 2010) into media capital and intervened in the political field using the concept of 'self-evident' anti-communism.
Název v anglickém jazyce
Celebrities in Czech political communication
Popis výsledku anglicky
Celebrities are able to exert a significant impact on the agenda of political communication in contemporary society, and many academic researchers argue that the fields of politics, popular culture and media have in various ways converged (e.g. Zoonen, 2005, Becker, 2012, Marshall, 1997). The text focuses on the ways that celebrities relate to political communication and how these fields consequently change. This paper outlines the findings of an analysis of a case study of celebrity endorsements in a recent Czech parliamentary election campaign (in 2010). The case study is part of broader research comparing selected cases in the Czech Republic and shows the development of celebrity endorsement in contemporary political communication. In this particular case, the actors transformed 'symbolic capital' (Davis, 2010) into media capital and intervened in the political field using the concept of 'self-evident' anti-communism.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Celebrity Studies
ISSN
1939-2397
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
247-251
Kód UT WoS článku
000368708300008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84946161185