Celebrities in Czech politics in 1996–2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00107170" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00107170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0267323118790163" target="_blank" >http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0267323118790163</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0267323118790163" target="_blank" >10.1177/0267323118790163</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Celebrities in Czech politics in 1996–2013
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the phenomenon of celebrity politics in the Czech Republic, particularly the involvement of celebrities in Czech politics between 1996 and 2013. The authors draw from the celebrity politics’ typologies of Paul ‘t Hart and Karen Tindall, and John Street. Employing a content analysis of newspaper articles from the journals MF Dnes and Blesk during the periods preceding the elections of the Chamber of Deputies, the authors shed light on celebrity involvement in Czech politics. Specifically, they trace three categories mentioned in the media: the celebrity expression of political topics in general, celebrity political endorsement and the candidacy of celebrities. Building upon the collected data, the authors interpret the results within the political and social context of the parliamentary period and indicate more general patterns of celebrity involvement in Czech politics.
Název v anglickém jazyce
Celebrities in Czech politics in 1996–2013
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the phenomenon of celebrity politics in the Czech Republic, particularly the involvement of celebrities in Czech politics between 1996 and 2013. The authors draw from the celebrity politics’ typologies of Paul ‘t Hart and Karen Tindall, and John Street. Employing a content analysis of newspaper articles from the journals MF Dnes and Blesk during the periods preceding the elections of the Chamber of Deputies, the authors shed light on celebrity involvement in Czech politics. Specifically, they trace three categories mentioned in the media: the celebrity expression of political topics in general, celebrity political endorsement and the candidacy of celebrities. Building upon the collected data, the authors interpret the results within the political and social context of the parliamentary period and indicate more general patterns of celebrity involvement in Czech politics.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50601 - Political science
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20548S" target="_blank" >GA13-20548S: Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Communication
ISSN
0267-3231
e-ISSN
1460-3705
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
3-19
Kód UT WoS článku
000458871500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85052590886