Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Celebrities in Czech politics in 1996–2013

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F19%3A00107170" target="_blank" >RIV/00216224:14230/19:00107170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0267323118790163" target="_blank" >http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0267323118790163</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0267323118790163" target="_blank" >10.1177/0267323118790163</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Celebrities in Czech politics in 1996–2013

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the phenomenon of celebrity politics in the Czech Republic, particularly the involvement of celebrities in Czech politics between 1996 and 2013. The authors draw from the celebrity politics’ typologies of Paul ‘t Hart and Karen Tindall, and John Street. Employing a content analysis of newspaper articles from the journals MF Dnes and Blesk during the periods preceding the elections of the Chamber of Deputies, the authors shed light on celebrity involvement in Czech politics. Specifically, they trace three categories mentioned in the media: the celebrity expression of political topics in general, celebrity political endorsement and the candidacy of celebrities. Building upon the collected data, the authors interpret the results within the political and social context of the parliamentary period and indicate more general patterns of celebrity involvement in Czech politics.

  • Název v anglickém jazyce

    Celebrities in Czech politics in 1996–2013

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the phenomenon of celebrity politics in the Czech Republic, particularly the involvement of celebrities in Czech politics between 1996 and 2013. The authors draw from the celebrity politics’ typologies of Paul ‘t Hart and Karen Tindall, and John Street. Employing a content analysis of newspaper articles from the journals MF Dnes and Blesk during the periods preceding the elections of the Chamber of Deputies, the authors shed light on celebrity involvement in Czech politics. Specifically, they trace three categories mentioned in the media: the celebrity expression of political topics in general, celebrity political endorsement and the candidacy of celebrities. Building upon the collected data, the authors interpret the results within the political and social context of the parliamentary period and indicate more general patterns of celebrity involvement in Czech politics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20548S" target="_blank" >GA13-20548S: Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Communication

  • ISSN

    0267-3231

  • e-ISSN

    1460-3705

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    3-19

  • Kód UT WoS článku

    000458871500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85052590886