Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F23%3A00133998" target="_blank" >RIV/00216224:14230/23:00133998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15274764211061323" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/15274764211061323</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/15274764211061323" target="_blank" >10.1177/15274764211061323</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this day and age, it is increasingly important to ask how the cultural industries adapt to the evolution of communication technology. Recent technological changes influencing our understanding of media communication processes are discussed in various fields, with western traditions often predominating. However, the particular impact on industry dynamics is hardly universal. Specifically, the way such changes influence the dynamics of small, distinct peripheral markets remains largely underexamined. To this end, this manuscript focuses on such questions as they relate to the specificities of Central and Eastern Europe and the Czech Republic, a particularly small industry with distinct cultural proclivities. In ascertaining how media representatives/workers comprehend and engage their audiences, this paper presents a fuller understanding of the microsocial processes by which Czech media audiences are framed and conceptualized within Czech media industries and offers insights into the rationales directing the Czech media industry itself, particularly in relation to mediating the dialectic of local dynamics, international competition, and the evolution of digitalization.

  • Název v anglickém jazyce

    The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market

  • Popis výsledku anglicky

    In this day and age, it is increasingly important to ask how the cultural industries adapt to the evolution of communication technology. Recent technological changes influencing our understanding of media communication processes are discussed in various fields, with western traditions often predominating. However, the particular impact on industry dynamics is hardly universal. Specifically, the way such changes influence the dynamics of small, distinct peripheral markets remains largely underexamined. To this end, this manuscript focuses on such questions as they relate to the specificities of Central and Eastern Europe and the Czech Republic, a particularly small industry with distinct cultural proclivities. In ascertaining how media representatives/workers comprehend and engage their audiences, this paper presents a fuller understanding of the microsocial processes by which Czech media audiences are framed and conceptualized within Czech media industries and offers insights into the rationales directing the Czech media industry itself, particularly in relation to mediating the dialectic of local dynamics, international competition, and the evolution of digitalization.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-19278S" target="_blank" >GA18-19278S: Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Television & New Media

  • ISSN

    1527-4764

  • e-ISSN

    1552-8316

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    19-36

  • Kód UT WoS článku

    000758195200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124606994