Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Producing for Small Audiences: Smallness and Peripherality in the Global Media Industries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F21%3A10436996" target="_blank" >RIV/00216208:11210/21:10436996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780429275340-19/producing-small-audiences-petr-szczepanik" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9780429275340-19/producing-small-audiences-petr-szczepanik</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9780429275340-19" target="_blank" >10.4324/9780429275340-19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Producing for Small Audiences: Smallness and Peripherality in the Global Media Industries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Small-country media markets and industries are affected by globalization and digitalization in different ways than their larger counterparts. They are more vulnerable and reactive toward these external forces, finding it more difficult to compete with imported content and transnational media services while struggling to preserve national audiovisual culture, independent public service media, and media diversity. Lacking resources, unable to achieve economies of scale, mostly limited by cultural specificity and linguistic barriers or dependent on a larger neighbor sharing the same language, their audiovisual export performance remains low even in the era of online distribution. This chapter starts with an overview of key theoretical frameworks for studying smallness and peripherality in media markets and industries. It then moves to discuss questions specific for critical media industry studies, asking how market smallness and peripherality play out on the middle level of hands-on agents, their everyday practices, self-conceptions, and contradictory power relations. The chapter uses East-Central European media markets, with specific attention to Czech independent producers, as a case study to illustrate how practitioners reflect on their experiences of producing for very small audiences through what might be termed small or peripheral market &quot;industry lore.&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    Producing for Small Audiences: Smallness and Peripherality in the Global Media Industries

  • Popis výsledku anglicky

    Small-country media markets and industries are affected by globalization and digitalization in different ways than their larger counterparts. They are more vulnerable and reactive toward these external forces, finding it more difficult to compete with imported content and transnational media services while struggling to preserve national audiovisual culture, independent public service media, and media diversity. Lacking resources, unable to achieve economies of scale, mostly limited by cultural specificity and linguistic barriers or dependent on a larger neighbor sharing the same language, their audiovisual export performance remains low even in the era of online distribution. This chapter starts with an overview of key theoretical frameworks for studying smallness and peripherality in media markets and industries. It then moves to discuss questions specific for critical media industry studies, asking how market smallness and peripherality play out on the middle level of hands-on agents, their everyday practices, self-conceptions, and contradictory power relations. The chapter uses East-Central European media markets, with specific attention to Czech independent producers, as a case study to illustrate how practitioners reflect on their experiences of producing for very small audiences through what might be termed small or peripheral market &quot;industry lore.&quot;

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Routledge Companion to Media Industries

  • ISBN

    978-0-367-22526-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    192-202

  • Počet stran knihy

    578

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    Abingdon

  • Kód UT WoS kapitoly