Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Channels and Barriers of Cross-Border Online Circulation: Central and Eastern Europe as a Digital Periphery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10423822" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10423822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-44850-9_9" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-44850-9_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-44850-9_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-44850-9_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Channels and Barriers of Cross-Border Online Circulation: Central and Eastern Europe as a Digital Periphery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter looks beneath the purely quantitative data on cross-border availability by investigating audiovisual industry practices of online distribution from a peripheral, small-market perspective, using the example of export from the Czech Republic. Its key research question is: How have transnational VOD services integrated into the local industry ecosystem and to what extent have they changed the circulation trajectories of Czech films and TV series? First, it places online distribution within the local industry ecosystem and reveals the systemic barriers that discourage producers and distributors from strategically focusing on foreign markets. Second, it identifies the key intermediaries and practices of cross-border online distribution, focusing on the approach of global VOD services to distributing small nation content across borders. The chapter concludes with a typology of cross-border online distribution to distinguish different strategies and tactics employed by key players when approaching foreign markets. Thus, it calls for a more nuanced perspective on the position of &quot;digital peripheries&quot; in cross-border cultural networks and flows.

  • Název v anglickém jazyce

    Channels and Barriers of Cross-Border Online Circulation: Central and Eastern Europe as a Digital Periphery

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter looks beneath the purely quantitative data on cross-border availability by investigating audiovisual industry practices of online distribution from a peripheral, small-market perspective, using the example of export from the Czech Republic. Its key research question is: How have transnational VOD services integrated into the local industry ecosystem and to what extent have they changed the circulation trajectories of Czech films and TV series? First, it places online distribution within the local industry ecosystem and reveals the systemic barriers that discourage producers and distributors from strategically focusing on foreign markets. Second, it identifies the key intermediaries and practices of cross-border online distribution, focusing on the approach of global VOD services to distributing small nation content across borders. The chapter concludes with a typology of cross-border online distribution to distinguish different strategies and tactics employed by key players when approaching foreign markets. Thus, it calls for a more nuanced perspective on the position of &quot;digital peripheries&quot; in cross-border cultural networks and flows.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Digital Peripheries: The Online Circulation of Audiovisual Content from the Small Market Perspective

  • ISBN

    978-3-030-44849-3

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    159-180

  • Počet stran knihy

    313

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly