'Dear Netflix ... ': Informal local intermediaries on the periphery of the global VOD market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10423796" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10423796 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=shZlSyLlwc" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=shZlSyLlwc</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1386/jptv_00032_1" target="_blank" >10.1386/jptv_00032_1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
'Dear Netflix ... ': Informal local intermediaries on the periphery of the global VOD market
Popis výsledku v původním jazyce
Academic discussion of Netflix has already highlighted the labour of localization that the global service has had to carry out or contract in order to operate smoothly across borders. But not much has been said about independent local players who help to align the service with local audiences, doing so often without any authorization or recognition, and who are still looking for a place in the new distribution ecosystem. Employing the perspective of valuation studies, this article discusses the changing business model of a Czech video-on-demand (VOD) directory, Filmtoro, as an example of a new type of local intermediary contributing to the social construction of the global VOD market.
Název v anglickém jazyce
'Dear Netflix ... ': Informal local intermediaries on the periphery of the global VOD market
Popis výsledku anglicky
Academic discussion of Netflix has already highlighted the labour of localization that the global service has had to carry out or contract in order to operate smoothly across borders. But not much has been said about independent local players who help to align the service with local audiences, doing so often without any authorization or recognition, and who are still looking for a place in the new distribution ecosystem. Employing the perspective of valuation studies, this article discusses the changing business model of a Czech video-on-demand (VOD) directory, Filmtoro, as an example of a new type of local intermediary contributing to the social construction of the global VOD market.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Popular Television
ISSN
2046-9861
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
321-326
Kód UT WoS článku
000609869300011
EID výsledku v databázi Scopus
—