Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074308" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074308 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aim: An ability to develop comprehensive and clinically useful case formulations is considered a core psychotherapeutic competency. Yet, the subtle process of developing such competency throughout psychotherapy training is understudied. The present studyclosely explores development of Case Formulation competency in two trainees of the Training in Psychotherapy Integration. Method: Changes in 24 trainees? usage of provided case information, creation of clinical hypotheses and treatment planning during three years of training were analyzed via Grounded Theory methodology. Afterwards, case formulations of two trainees were selected for a close re-examination to show implications of Grounded Theory model for individual trainees. Results: Trainees? case formulation quality has improved regarding critical reasoning, precision and breadth of used information, hypotheses creation and intervention planning.

  • Název v anglickém jazyce

    Case formulation competency development over three years of training: A close examination of two trainees

  • Popis výsledku anglicky

    Aim: An ability to develop comprehensive and clinically useful case formulations is considered a core psychotherapeutic competency. Yet, the subtle process of developing such competency throughout psychotherapy training is understudied. The present studyclosely explores development of Case Formulation competency in two trainees of the Training in Psychotherapy Integration. Method: Changes in 24 trainees? usage of provided case information, creation of clinical hypotheses and treatment planning during three years of training were analyzed via Grounded Theory methodology. Afterwards, case formulations of two trainees were selected for a close re-examination to show implications of Grounded Theory model for individual trainees. Results: Trainees? case formulation quality has improved regarding critical reasoning, precision and breadth of used information, hypotheses creation and intervention planning.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0141" target="_blank" >GAP407/11/0141: Utváření integrativní psychoterapeutické perspektivy: analýza výcviku integrace v psychoterapii</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů