Online pornography use in adolescence: Age and gender differences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00075960" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00075960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2014.926808" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2014.926808</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2014.926808" target="_blank" >10.1080/17405629.2014.926808</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online pornography use in adolescence: Age and gender differences
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study was to investigate age and gender patterns in how adolescents use online pornography and with whom, their reason for using online pornography and how and to whom they communicate their experiences. The sample comprised 2,950 adolescents aged 11-17 (Mage= 14.08, 53.3% girls). Data were collected in primary and secondary schools in the Czech Republic. For girls, the results showed that the likelihood of using and discussing online pornography in mixed-gender peer settings increased with age. Romantic relationships were an important setting for these activities especially among older girls. For boys, using online pornography to become sexually aroused was the only reason that increased with age. One third of the respondents accessedonline pornography in order to learn something about sex.
Název v anglickém jazyce
Online pornography use in adolescence: Age and gender differences
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to investigate age and gender patterns in how adolescents use online pornography and with whom, their reason for using online pornography and how and to whom they communicate their experiences. The sample comprised 2,950 adolescents aged 11-17 (Mage= 14.08, 53.3% girls). Data were collected in primary and secondary schools in the Czech Republic. For girls, the results showed that the likelihood of using and discussing online pornography in mixed-gender peer settings increased with age. Romantic relationships were an important setting for these activities especially among older girls. For boys, using online pornography to become sexually aroused was the only reason that increased with age. One third of the respondents accessedonline pornography in order to learn something about sex.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0184" target="_blank" >EE2.3.20.0184: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of Developmental Psychology
ISSN
1740-5629
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
674-686
Kód UT WoS článku
000340392300003
EID výsledku v databázi Scopus
—