Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reanalyzing the DISMAS Test Data: Comparing IRT and CTT Based Estimates of the Error of Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076015" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.itc2014ss.com/uploads/Libro%20grab%20CD%20Ong.pdf" target="_blank" >http://www.itc2014ss.com/uploads/Libro%20grab%20CD%20Ong.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reanalyzing the DISMAS Test Data: Comparing IRT and CTT Based Estimates of the Error of Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    DISMAS test (Traspe &amp; Skalkova, 2013) is an original Czech assessment tool for the diagnosis of the structure of math disability in children in grades 1?5. It consists of five main areas divided into 14 unidimensional subtests and it was developed and standardized using classical test theory. Authors verified validity. Subtests? correlations with WISC-III were low, but significant, differences between normal and clinical population were high and significant for all grades. Regardless the high validity, reliability seemed to be poor ? Cronbach alpha ranged from .44 to .95 on subtest level, on the test level from .69 to .76 depending on the grade level. The aim of this paper is to show why. We questioned the adequacy of CTT and internal consistency as a method for estimating reliability in this case. That is why we applied simple Rasch model and Partial Credit Rasch model to reanalyze the data.

  • Název v anglickém jazyce

    Reanalyzing the DISMAS Test Data: Comparing IRT and CTT Based Estimates of the Error of Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    DISMAS test (Traspe &amp; Skalkova, 2013) is an original Czech assessment tool for the diagnosis of the structure of math disability in children in grades 1?5. It consists of five main areas divided into 14 unidimensional subtests and it was developed and standardized using classical test theory. Authors verified validity. Subtests? correlations with WISC-III were low, but significant, differences between normal and clinical population were high and significant for all grades. Regardless the high validity, reliability seemed to be poor ? Cronbach alpha ranged from .44 to .95 on subtest level, on the test level from .69 to .76 depending on the grade level. The aim of this paper is to show why. We questioned the adequacy of CTT and internal consistency as a method for estimating reliability in this case. That is why we applied simple Rasch model and Partial Credit Rasch model to reanalyze the data.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů