Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření psychomotorických dovedností: Vývoj škály pro posuzování dovednosti manipulace s míčem s použitím Raschova modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F07%3A00000064" target="_blank" >RIV/49777513:23420/07:00000064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring psychomotor skills: Developing a scale to measure ball-handling skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Psychomotor skills are essential for the execution of many motor tasks. This paper reports on the development of the scale on ball-handling skills by means of Rasch analysis. In this study, the subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. Three hundred children participated. The items were designed by means of the model of qualitative analysis of the movement from which valid inference on the content validity of the scale could be made. To assess the constructvalidity, test performance for all children on the scale was subjected to analysis for fit to the theoretical Rasch measurement model. The scale developed in this study describes the amount of ball-handling skills of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. To indicate the replicability of items if the scale is given to another sample, the item reliability index was provided. The scale has a good reliability.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring psychomotor skills: Developing a scale to measure ball-handling skills

  • Popis výsledku anglicky

    Psychomotor skills are essential for the execution of many motor tasks. This paper reports on the development of the scale on ball-handling skills by means of Rasch analysis. In this study, the subjects were children 9 to 11 years old in urban public schools in the Czech Republic. Three hundred children participated. The items were designed by means of the model of qualitative analysis of the movement from which valid inference on the content validity of the scale could be made. To assess the constructvalidity, test performance for all children on the scale was subjected to analysis for fit to the theoretical Rasch measurement model. The scale developed in this study describes the amount of ball-handling skills of the children. The results indicate that this scale is relatively homogenous with respect to its content. To indicate the replicability of items if the scale is given to another sample, the item reliability index was provided. The scale has a good reliability.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    New developments in psychological testing

  • ISBN

    978-1-60021-702-9

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    187-212

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Nova Science Publishers

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly