Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076091" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://talentovani.cz/documents/10157/87226/Prehled_ceskych_a_zahranicnich_posuzovacich_skal.pdf/aa2130be-74d8-44ec-ac46-ec0f17e06af4" target="_blank" >http://talentovani.cz/documents/10157/87226/Prehled_ceskych_a_zahranicnich_posuzovacich_skal.pdf/aa2130be-74d8-44ec-ac46-ec0f17e06af4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je poskytnout přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání v předškolním a školním věku. Byť se objevují námitky proti validitě těchto nástrojů, existuje řada studií prokazujících, že posuzovací škály mohou být užitečnou součástí procesu identifikace nadání. Kromě toho, že jsou vhodným doplňkem k jiným nástrojům během individuálního vyšetření při snaze o zpřesnění diagnostických závěrů, může být jejich potenciál využit také během tzv. screeningu. Hlavní částpředkládané studie tvoří dvě části. První z nich zachycuje aktuálně nejrozšířenější zahraniční posuzovací škály k identifikaci nadání. Druhá část poskytuje přehled posuzovacích škál dostupných v České republice a českých výzkumných studií, které byly vtéto oblasti realizovány.

  • Název v anglickém jazyce

    List of czech and foreign rating scales for identifying gifted children of pre-school and school age

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to provide an overview of Czech and foreign rating scales for identification of giftedness in pre-school and school age. Although the validity of these methods has been questioned, there are numerous studies showing that the rating scales may be an useful part of the process of identifying giftedness. Beside being an useful addition to other instruments during the individual examination in pursuit of more accurate diagnostic conclusions, their potential can also be used during the screening process. The main part of the study consists of two sections. The first one shows the currently most widely used foreign rating scales to identify giftedness. The second one provides a list of rating scales available in Czech Republic and anoverview of research studies that have been carried out in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    18-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus