Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076091" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://talentovani.cz/documents/10157/87226/Prehled_ceskych_a_zahranicnich_posuzovacich_skal.pdf/aa2130be-74d8-44ec-ac46-ec0f17e06af4" target="_blank" >http://talentovani.cz/documents/10157/87226/Prehled_ceskych_a_zahranicnich_posuzovacich_skal.pdf/aa2130be-74d8-44ec-ac46-ec0f17e06af4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie je poskytnout přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání v předškolním a školním věku. Byť se objevují námitky proti validitě těchto nástrojů, existuje řada studií prokazujících, že posuzovací škály mohou být užitečnou součástí procesu identifikace nadání. Kromě toho, že jsou vhodným doplňkem k jiným nástrojům během individuálního vyšetření při snaze o zpřesnění diagnostických závěrů, může být jejich potenciál využit také během tzv. screeningu. Hlavní částpředkládané studie tvoří dvě části. První z nich zachycuje aktuálně nejrozšířenější zahraniční posuzovací škály k identifikaci nadání. Druhá část poskytuje přehled posuzovacích škál dostupných v České republice a českých výzkumných studií, které byly vtéto oblasti realizovány.
Název v anglickém jazyce
List of czech and foreign rating scales for identifying gifted children of pre-school and school age
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to provide an overview of Czech and foreign rating scales for identification of giftedness in pre-school and school age. Although the validity of these methods has been questioned, there are numerous studies showing that the rating scales may be an useful part of the process of identifying giftedness. Beside being an useful addition to other instruments during the individual examination in pursuit of more accurate diagnostic conclusions, their potential can also be used during the screening process. The main part of the study consists of two sections. The first one shows the currently most widely used foreign rating scales to identify giftedness. The second one provides a list of rating scales available in Czech Republic and anoverview of research studies that have been carried out in this area.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
18-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—