Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku v 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076173" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku v 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměří na vybrané výzvy, kterým bude čelit sociální pedagogika v 21. století. Lze předpokládat, že do popředí se v nejbližších letech budou dostávat témata, která budou jak na makroúrovni, tak i na mezoúrovni i mikroúrovni. Makroúroveň lze vnímat jako globální prostředí planety Země. Mezoúroveň lze ztotožnit s jednotlivými geografickými prvky, např. národními státy. Na této úrovni lez identifikovat takové oblasti jako jsou změny v sociální, demografické a etnické skladbě obyvatelstva ve střední Evropě a v jednotlivých státech, vliv náboženských proudů, vliv internetových sociálních sítí a ve financování jednotlivých aktivit sociální pedagogiky. Na mikroúrovni se sociální pedagogika bude věnovat především dynamickým vztahům a měnícím se funkcím v rodinách, volným časem a sociálním patologiím. Příspěvek lze vnímat jako teoreticko-prediktivní, který si bude všímat jednotlivým trendům jak v oboru sociální pedagogika, tak i trendům celospolečenským.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected challenges for social pedagogy in the 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on selected challenges faced by social pedagogy in the 21st century. It can be assumed that in the forefront in the coming years will be topics that will be both at the macro level as well as on meso level and micro level. Macro levelcan be seen as a global environment of the Earth. Meso level can be identified with particular geographic elements such as nation-states. At this level we can identify areas such as changes in the social, demographic and ethnic composition of the population in Central Europe and in individual countries, the influence of religious groups, the influence of social networks and funding of particular activites of social pedagogy. At the micro level, social pedagogy will focus mainly on the dynamic relationsand the changing functions in the families, leisure and social pathologies. The contribution can be seen as a theoretical-predictive one, that will pay attention to particular trends in social pedagogy as well as trends in the whole socie

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy sociální pedagogiky. Sborník příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 4. a 5. října 2013

  • ISBN

    9788074354076

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    101-112

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku