Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku v 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076173" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané výzvy pro sociální pedagogiku v 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměří na vybrané výzvy, kterým bude čelit sociální pedagogika v 21. století. Lze předpokládat, že do popředí se v nejbližších letech budou dostávat témata, která budou jak na makroúrovni, tak i na mezoúrovni i mikroúrovni. Makroúroveň lze vnímat jako globální prostředí planety Země. Mezoúroveň lze ztotožnit s jednotlivými geografickými prvky, např. národními státy. Na této úrovni lez identifikovat takové oblasti jako jsou změny v sociální, demografické a etnické skladbě obyvatelstva ve střední Evropě a v jednotlivých státech, vliv náboženských proudů, vliv internetových sociálních sítí a ve financování jednotlivých aktivit sociální pedagogiky. Na mikroúrovni se sociální pedagogika bude věnovat především dynamickým vztahům a měnícím se funkcím v rodinách, volným časem a sociálním patologiím. Příspěvek lze vnímat jako teoreticko-prediktivní, který si bude všímat jednotlivým trendům jak v oboru sociální pedagogika, tak i trendům celospolečenským.
Název v anglickém jazyce
Selected challenges for social pedagogy in the 21st century
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on selected challenges faced by social pedagogy in the 21st century. It can be assumed that in the forefront in the coming years will be topics that will be both at the macro level as well as on meso level and micro level. Macro levelcan be seen as a global environment of the Earth. Meso level can be identified with particular geographic elements such as nation-states. At this level we can identify areas such as changes in the social, demographic and ethnic composition of the population in Central Europe and in individual countries, the influence of religious groups, the influence of social networks and funding of particular activites of social pedagogy. At the micro level, social pedagogy will focus mainly on the dynamic relationsand the changing functions in the families, leisure and social pathologies. The contribution can be seen as a theoretical-predictive one, that will pay attention to particular trends in social pedagogy as well as trends in the whole socie
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy sociální pedagogiky. Sborník příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 4. a 5. října 2013
ISBN
9788074354076
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
101-112
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—