Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trable s motivací klientů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18460%2F23%3A50020809" target="_blank" >RIV/62690094:18460/23:50020809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://socialniprace.cz/article/the-trouble-with-client-motivation/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/the-trouble-with-client-motivation/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trable s motivací klientů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Cílem článku je zjistit, jak je „ne-motivace“ klientů konstruována v rámci interakce klientů a sociálních pracovnic v mikro-, mezo- a makroúrovňových kontextech z pohledu odborné literatury. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Teoretickým východiskem je sociologické pojetí motivace, které ji chápe jako transakční akt. METODY: K dosažení cíle byl zvolen explanační výzkum postavený na tematické analýze odborných textů. VÝSLEDKY: Zjištění ukázala, že lze nalézt vysokou variaci determinant motivace na individuální, mikro-, mezo- a makroúrovni, které se vzájemně prolínají a ovlivňují. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Pro praxi je podstatné, že chování klientů, které bývá někdy interpretováno jako žádná či nízká motivace klienta, může být reálně důsledkem interakce mezi klientem, pracovnicí a kontexty ovlivňujícími tyto interakce.

  • Název v anglickém jazyce

    The Trouble with Client Motivation

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: The aim of the article is to investigate the extent to which the interaction between clients and social workers on the micro, meso, and macro levels contributes to clients’ lack of motivation from the perspective of scholarly literature. THEORETICAL BASE: The theoretical starting point is the sociological concept of motivation, which understands it as a transactional act. METHODS: A cross-comparative close reading analysis of selected thematically aligned scholarly texts was undertaken. OUTCOMES: The findings showed a high variation among clients’ motivational determinants on the individual, micro, meso, and macro levels, and that each intersects with and influences the other. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: It is important for social workers to understand that the perception of a lack of motivation on the part of the client might actually be simply due to the result of the interaction between the client and the worker, and the highly variable contexts that influence these interactions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    87-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183170454