Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076966" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií
Popis výsledku v původním jazyce
S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit.
Název v anglickém jazyce
Leaving Students. Quantitative analysis of university dropouts
Popis výsledku anglicky
The generalisation of the access to the higher educations the leads to the increased drop-out rates. Our analysis is based in the quantitative research of students, who left one of the study programmes at the anonymous Czech university before getting a degree. The paper describes the basic parametres of the population of drop out students and provides an insight into the subjective reasons for leaving, into the subjective study coping abilities and investigates other important factors of drop-out. We are stressing the fact that the population of leaving student is not homogenous and that the concept of the study failure could explain only one third of drop-outs. On the other hand, a big proportion of drop-outs can be explained as a result of the postponed choice of study programme or as the conflict between various spheres of life.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula : revue pro vysokoškolskou a vědní politiku
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
24-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—