Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00076966" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00076966 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S generalizací vysokoškolského studia roste také počet předčasně ukončených studií. Naše analýza využívá výsledky výzkumu mezi studenty, kteří opouštěli (některé) aktivní studium na jedné z českých univerzit, aniž by dosáhli diplomu. Předkládáme tak čtenářům studii, která popisuje základní parametry populace odcházejících studentů, poskytuje základní vhled do subjektivních příčin odchodu, subjektivního zvládání studia a několika dalších relevantních faktorů. Na základě našich výsledků poukazujeme na fakt, že populace odcházejících studentů rozhodně není homogenní, koncept studijní neúspěšnosti by popisoval pouze třetinu případů, zatímco další dvě velké skupiny odchodů lze charakterizovat jako důsledek odložené volby a konflikt priorit.

  • Název v anglickém jazyce

    Leaving Students. Quantitative analysis of university dropouts

  • Popis výsledku anglicky

    The generalisation of the access to the higher educations the leads to the increased drop-out rates. Our analysis is based in the quantitative research of students, who left one of the study programmes at the anonymous Czech university before getting a degree. The paper describes the basic parametres of the population of drop out students and provides an insight into the subjective reasons for leaving, into the subjective study coping abilities and investigates other important factors of drop-out. We are stressing the fact that the population of leaving student is not homogenous and that the concept of the study failure could explain only one third of drop-outs. On the other hand, a big proportion of drop-outs can be explained as a result of the postponed choice of study programme or as the conflict between various spheres of life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula : revue pro vysokoškolskou a vědní politiku

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    24-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus