Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cyberbullying: Bullying Gone Digital

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00078088" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00078088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cyberbullying: Bullying Gone Digital

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Youths in the 21st century are raised in a digital world where blogs, social networking sites, and instant messaging are part of their everyday life. These youths have been immersed in a digital world for as long as they can remember. As a result of thisimmersion, youths are at risk for cyberbullying, which has increased in intensity over the years. Cyberbullying has become a major focus of not only youths, educators, and researchers, but also among the general population, due to high profile cases ofcyberbullying victimization involving suicide. This chapter drew on literature utilizing cross-sectional, longitudinal, qualitative, and quantitative research methodologies to describe cyberbullying. The chapter provided an overview of cyberbullying, including the tools, technologies, and forms, along with the prevalence rates, correlates, and the emotional and behavioral consequences. Also discussed are the cultural differences in these behaviors, and theoretical underpinnings.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyberbullying: Bullying Gone Digital

  • Popis výsledku anglicky

    Youths in the 21st century are raised in a digital world where blogs, social networking sites, and instant messaging are part of their everyday life. These youths have been immersed in a digital world for as long as they can remember. As a result of thisimmersion, youths are at risk for cyberbullying, which has increased in intensity over the years. Cyberbullying has become a major focus of not only youths, educators, and researchers, but also among the general population, due to high profile cases ofcyberbullying victimization involving suicide. This chapter drew on literature utilizing cross-sectional, longitudinal, qualitative, and quantitative research methodologies to describe cyberbullying. The chapter provided an overview of cyberbullying, including the tools, technologies, and forms, along with the prevalence rates, correlates, and the emotional and behavioral consequences. Also discussed are the cultural differences in these behaviors, and theoretical underpinnings.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological Impacts and Intervention Strategies

  • ISBN

    1634630238

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    69-90

  • Počet stran knihy

    283

  • Název nakladatele

    Nova Publisher

  • Místo vydání

    Hauppauge, NY

  • Kód UT WoS kapitoly