Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cyberbullying Experiences Among Marginalized Youth : What Do We Know and Where Do We Go Next?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F18%3A00105165" target="_blank" >RIV/00216224:14230/18:00105165 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s40653-018-0207-y" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s40653-018-0207-y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40653-018-0207-y" target="_blank" >10.1007/s40653-018-0207-y</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cyberbullying Experiences Among Marginalized Youth : What Do We Know and Where Do We Go Next?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cyberbullying experiences are a social and health concern that many children and adolescents are facing in their day-to-day lives. One limitation of cyberbullying research is that studies have predominately focused on the experiences of youth from majority groups (i.e., European-American youth living in the U.S.). This limitation is addressed by focusing on cyberbullying involvement, both as victims and perpetrators, among marginalized groups. Specifically, studies examining cyberbullying among youth with disabilities and from ethnic, cultural and sexual minority backgrounds are presented. Furthermore, suggestions for future research on cyberbullying experiences among youth are outlined, namely taking into consideration the intersectionality of various identities and the identification of factors that may protect vulnerable children and adolescents from the pain of being victimized online.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyberbullying Experiences Among Marginalized Youth : What Do We Know and Where Do We Go Next?

  • Popis výsledku anglicky

    Cyberbullying experiences are a social and health concern that many children and adolescents are facing in their day-to-day lives. One limitation of cyberbullying research is that studies have predominately focused on the experiences of youth from majority groups (i.e., European-American youth living in the U.S.). This limitation is addressed by focusing on cyberbullying involvement, both as victims and perpetrators, among marginalized groups. Specifically, studies examining cyberbullying among youth with disabilities and from ethnic, cultural and sexual minority backgrounds are presented. Furthermore, suggestions for future research on cyberbullying experiences among youth are outlined, namely taking into consideration the intersectionality of various identities and the identification of factors that may protect vulnerable children and adolescents from the pain of being victimized online.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Child and Adolescent Trauma

  • ISSN

    1936-1521

  • e-ISSN

    1936-153X

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

    000521570700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85045120432