Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multimedia journalist in the newsrooms of Czech and Slovak ?Hospodářské noviny?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00083229" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00083229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/midentity_explosion-of-innovations_conference-proceedings.pdf" target="_blank" >http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/midentity_explosion-of-innovations_conference-proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multimedia journalist in the newsrooms of Czech and Slovak ?Hospodářské noviny?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The case study examines the question of the impact of interconnecting the print and web platforms on the manner and organisation of work of newsrooms and journalists in the Czech and Slovak ?Hospodářské noviny? dailies. The author assumes that the journalist?s work increasingly acquires a multimedia character. A multimedia journalist may do more work, and owing to the technological advancements and the economics, editors-in-chief require more frequently that print media journalists should be able not only to write but also to create posts for the website. However, multimedia work is not an individual task only. The whole newsroom may also serve as a multimedia unit and individuals are then specialists in a specific multimedia activity. The research hasconfirmed that connecting the surveyed media with web news portals changes the manner and organisation of work of newsrooms and journalists. These changes are gradual, and yet the interconnection of the print and web platforms is becomin

  • Název v anglickém jazyce

    Multimedia journalist in the newsrooms of Czech and Slovak ?Hospodářské noviny?

  • Popis výsledku anglicky

    The case study examines the question of the impact of interconnecting the print and web platforms on the manner and organisation of work of newsrooms and journalists in the Czech and Slovak ?Hospodářské noviny? dailies. The author assumes that the journalist?s work increasingly acquires a multimedia character. A multimedia journalist may do more work, and owing to the technological advancements and the economics, editors-in-chief require more frequently that print media journalists should be able not only to write but also to create posts for the website. However, multimedia work is not an individual task only. The whole newsroom may also serve as a multimedia unit and individuals are then specialists in a specific multimedia activity. The research hasconfirmed that connecting the surveyed media with web news portals changes the manner and organisation of work of newsrooms and journalists. These changes are gradual, and yet the interconnection of the print and web platforms is becomin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50800 - Media and communications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity : Explosion of Innovations

  • ISBN

    9788081056666

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    373-392

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovak Republic

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358899600028