Parental control of child as a predictor of academic procrastination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00088996" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00088996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parental control of child as a predictor of academic procrastination
Popis výsledku v původním jazyce
This research aims examine the relationship between the parental control of school duties in the first five grades of elementary school and academic procrastination on college. A new method was designed to assess the level of parental control of school duties. To assess procrastination, modified versions of Lay‘s Procrastination Scale for Students (PSS) and Procrastination Assessment Scale for Students (PASS) were used. The questionnaires were filled in by 155 students of Czech universities. Moreover, 102 parents of these students self-assessed their level of parental control. Polynomial multiple regression showed a significant quadratic relationship between parental control and procrastination.
Název v anglickém jazyce
Parental control of child as a predictor of academic procrastination
Popis výsledku anglicky
This research aims examine the relationship between the parental control of school duties in the first five grades of elementary school and academic procrastination on college. A new method was designed to assess the level of parental control of school duties. To assess procrastination, modified versions of Lay‘s Procrastination Scale for Students (PSS) and Procrastination Assessment Scale for Students (PASS) were used. The questionnaires were filled in by 155 students of Czech universities. Moreover, 102 parents of these students self-assessed their level of parental control. Polynomial multiple regression showed a significant quadratic relationship between parental control and procrastination.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2014
ISBN
9788021324688
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
694-702
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000351960900092