Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental control of child as a predictor of academic procrastination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00088996" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00088996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental control of child as a predictor of academic procrastination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research aims examine the relationship between the parental control of school duties in the first five grades of elementary school and academic procrastination on college. A new method was designed to assess the level of parental control of school duties. To assess procrastination, modified versions of Lay‘s Procrastination Scale for Students (PSS) and Procrastination Assessment Scale for Students (PASS) were used. The questionnaires were filled in by 155 students of Czech universities. Moreover, 102 parents of these students self-assessed their level of parental control. Polynomial multiple regression showed a significant quadratic relationship between parental control and procrastination.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental control of child as a predictor of academic procrastination

  • Popis výsledku anglicky

    This research aims examine the relationship between the parental control of school duties in the first five grades of elementary school and academic procrastination on college. A new method was designed to assess the level of parental control of school duties. To assess procrastination, modified versions of Lay‘s Procrastination Scale for Students (PSS) and Procrastination Assessment Scale for Students (PASS) were used. The questionnaires were filled in by 155 students of Czech universities. Moreover, 102 parents of these students self-assessed their level of parental control. Polynomial multiple regression showed a significant quadratic relationship between parental control and procrastination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    9788021324688

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    694-702

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900092