Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083086" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140197115001049" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140197115001049</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2015.05.010" target="_blank" >10.1016/j.adolescence.2015.05.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examined the bystander effect in cyberbullying. Using self-reported data from 257 Czech respondents who had witnessed a cyberbullying attack, we tested whether provided help decreased with increased number of other bystanders. We controlled for several individual and contextual factors, including empathy, social self-efficacy, empathic response to victimization, and relationship to the victim. Results showed that participants tend to help the victims more in incidents with only one or two other bystanders. We also found that, as in the ?offline? realm, bystander effect is not linear: no significant differences were found between incidents with a moderate number (3-10) and a larger number of total bystanders. Our findings, thus, provide support for the presence of the bystander effect in cyberbullying.

  • Název v anglickém jazyce

    Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents

  • Popis výsledku anglicky

    This study examined the bystander effect in cyberbullying. Using self-reported data from 257 Czech respondents who had witnessed a cyberbullying attack, we tested whether provided help decreased with increased number of other bystanders. We controlled for several individual and contextual factors, including empathy, social self-efficacy, empathic response to victimization, and relationship to the victim. Results showed that participants tend to help the victims more in incidents with only one or two other bystanders. We also found that, as in the ?offline? realm, bystander effect is not linear: no significant differences were found between incidents with a moderate number (3-10) and a larger number of total bystanders. Our findings, thus, provide support for the presence of the bystander effect in cyberbullying.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adolescence

  • ISSN

    0140-1971

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    96-99

  • Kód UT WoS článku

    000359330900011

  • EID výsledku v databázi Scopus