Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083086" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140197115001049" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140197115001049</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2015.05.010" target="_blank" >10.1016/j.adolescence.2015.05.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents
Popis výsledku v původním jazyce
This study examined the bystander effect in cyberbullying. Using self-reported data from 257 Czech respondents who had witnessed a cyberbullying attack, we tested whether provided help decreased with increased number of other bystanders. We controlled for several individual and contextual factors, including empathy, social self-efficacy, empathic response to victimization, and relationship to the victim. Results showed that participants tend to help the victims more in incidents with only one or two other bystanders. We also found that, as in the ?offline? realm, bystander effect is not linear: no significant differences were found between incidents with a moderate number (3-10) and a larger number of total bystanders. Our findings, thus, provide support for the presence of the bystander effect in cyberbullying.
Název v anglickém jazyce
Brief report: The bystander effect in cyberbullying incidents
Popis výsledku anglicky
This study examined the bystander effect in cyberbullying. Using self-reported data from 257 Czech respondents who had witnessed a cyberbullying attack, we tested whether provided help decreased with increased number of other bystanders. We controlled for several individual and contextual factors, including empathy, social self-efficacy, empathic response to victimization, and relationship to the victim. Results showed that participants tend to help the victims more in incidents with only one or two other bystanders. We also found that, as in the ?offline? realm, bystander effect is not linear: no significant differences were found between incidents with a moderate number (3-10) and a larger number of total bystanders. Our findings, thus, provide support for the presence of the bystander effect in cyberbullying.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Adolescence
ISSN
0140-1971
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
August
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
96-99
Kód UT WoS článku
000359330900011
EID výsledku v databázi Scopus
—