Bystanders’ responses to offline bullying and cyberbullying: The role of empathy and normative beliefs about aggression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00089509" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00089509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/sjop.12277/abstract" target="_blank" >http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/sjop.12277/abstract</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/sjop.12277" target="_blank" >10.1111/sjop.12277</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bystanders’ responses to offline bullying and cyberbullying: The role of empathy and normative beliefs about aggression
Popis výsledku v původním jazyce
Cyberbullying often takes place with the virtual presence or knowledge of bystanders. While we have some evidence about the determinants of bystanders’ responses to offline bullying, we lack empirical studies concerning the variables that influence bystanders’ responses to cyberbullying. The current study examines bystanders’ responses to offline bullying and cyberbullying incidents. Two types of responses were captured: support toward the victims and the reinforcement of bullies’ actions. Using data from 321 German adolescents (ages 12–18; M = 14.99; 44% girls), the association between bystanders’ responses and normative beliefs about verbal aggression and cyberaggression, and affective and cognitive empathy, were tested in a path model. Both types of normative beliefs positively predicted the reinforcement of bullies, and normative belief about verbal aggression also predicted support for the victims of offline bullying.
Název v anglickém jazyce
Bystanders’ responses to offline bullying and cyberbullying: The role of empathy and normative beliefs about aggression
Popis výsledku anglicky
Cyberbullying often takes place with the virtual presence or knowledge of bystanders. While we have some evidence about the determinants of bystanders’ responses to offline bullying, we lack empirical studies concerning the variables that influence bystanders’ responses to cyberbullying. The current study examines bystanders’ responses to offline bullying and cyberbullying incidents. Two types of responses were captured: support toward the victims and the reinforcement of bullies’ actions. Using data from 321 German adolescents (ages 12–18; M = 14.99; 44% girls), the association between bystanders’ responses and normative beliefs about verbal aggression and cyberaggression, and affective and cognitive empathy, were tested in a path model. Both types of normative beliefs positively predicted the reinforcement of bullies, and normative belief about verbal aggression also predicted support for the victims of offline bullying.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0037" target="_blank" >EE2.3.30.0037: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scandinavian Journal of Psychology
ISSN
0036-5564
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
169-176
Kód UT WoS článku
000372356600010
EID výsledku v databázi Scopus
—