Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00084825" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00084825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je zaměřena na praktické vzdělávání vysokoškolských studentů sociální práce z hlediska možného využití konceptu resilience (nezdolnosti). Nejprve je představen historický vývoj profese sociální práce, který směřoval od deficitních modelů směrem k sociální práci orientované na silné stránky jedinců. Perspektiva zaměřená na silné stránky jedinců vychází ze základního předpokladu, že jejich potenciály jsou přirozenými zdroji, díky kterým mohou dosahovat požadovaných změn v jejich obtížných životních situacích. Následně je představen koncept resilience, který je zaměřený na podporu člověka (např. studenta, klienta či sociálního pracovníka) při vyrovnávání se s obtížnými životními situacemi. Autor uvádí vybrané rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání studentů a uvádí možná doporučení pro tvorbu curricula praktického vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    The enhancement of resilience in field education of social work students

  • Popis výsledku anglicky

    This essay focuses on practical training of high school´s social work from a resilience concept. Its starting point is the historical development of social work, which evolved from deficient models towards social work focused on the strengths of individuals. Strengths-Based Perspective is based on the fundamental assumption that the strengths of persons become natural resources through which they can achieve the desired changes in their difficult life situation. We decided to work with the resilience concept, that supports the person (whether a student, client or social worker) in terms of their strengths and which supports their ability to cope with adverse life situations. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    4-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus