Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00084825" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00084825 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora resilience v praktickém vzdělávání studentů sociální práce
Popis výsledku v původním jazyce
Stať je zaměřena na praktické vzdělávání vysokoškolských studentů sociální práce z hlediska možného využití konceptu resilience (nezdolnosti). Nejprve je představen historický vývoj profese sociální práce, který směřoval od deficitních modelů směrem k sociální práci orientované na silné stránky jedinců. Perspektiva zaměřená na silné stránky jedinců vychází ze základního předpokladu, že jejich potenciály jsou přirozenými zdroji, díky kterým mohou dosahovat požadovaných změn v jejich obtížných životních situacích. Následně je představen koncept resilience, který je zaměřený na podporu člověka (např. studenta, klienta či sociálního pracovníka) při vyrovnávání se s obtížnými životními situacemi. Autor uvádí vybrané rizikové a protektivní činitele praktického vzdělávání studentů a uvádí možná doporučení pro tvorbu curricula praktického vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The enhancement of resilience in field education of social work students
Popis výsledku anglicky
This essay focuses on practical training of high school´s social work from a resilience concept. Its starting point is the historical development of social work, which evolved from deficient models towards social work focused on the strengths of individuals. Strengths-Based Perspective is based on the fundamental assumption that the strengths of persons become natural resources through which they can achieve the desired changes in their difficult life situation. We decided to work with the resilience concept, that supports the person (whether a student, client or social worker) in terms of their strengths and which supports their ability to cope with adverse life situations. Author analyses possible risk and protective factors of field education in placements and discusses possible implications on the practical curriculum education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
4-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—