"Dva jsou víc než jeden" - evaluace programu organizace Čmelák - Společnost přátel přírody
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00086526" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00086526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.468" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/18023061.468</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.468" target="_blank" >10.14712/18023061.468</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Dva jsou víc než jeden" - evaluace programu organizace Čmelák - Společnost přátel přírody
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky evaluace dlouhodobého programu organizace Čmelák ? Společnost přátel přírody s názvem ?Dva jsou víc než jeden?. Program je primárně zaměřen na ověřování metod přispívajících k inkluzi ve vzdělávání a zahrnuje v sobě prvky osobnostně sociální výchovy, environmentální výchovy a řemeslných činností. Evaluace sestává ze dvou částí ? evaluace ?vývojového cyklu? a evaluace ?tvořivě vzdělávacího cyklu?. Evaluace vývojového cyklu využívá jednoduchý design vycházející z pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy spolupracujících škol a s lektory programů. Evaluace tvořivě vzdělávacího cyklu využívá smíšený design zahrnující dotazníkový průzkum ? srovnání postojů žáků PŘED a PO programu a analýzu žákovských ohniskových skupin, pozorování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s lektory programu. Program přinesl výsledky v rozvoji vztahů uvnitř jednotlivých zapojených tříd a částečně i v navazování kontaktů a v rozvoji spolupráce napříč tř
Název v anglickém jazyce
"Two are more than one": evaluation of a programme operated by the Bumblebee - Friends of Nature organization
Popis výsledku anglicky
This article presents the results of an evaluation of the long-term program implemented by organization Čmelák [English: Bumblebee] ? Friends of Nature called Two are more than one?. The program is primarily focused on the validation of methods that contribute to inclusion in education and include elements of personal and social education, environmental education and trades. The evaluation consists of two parts ?evaluation of the development cycle? and evaluation of the creative educational cycle?. Theevaluation of the development cycle uses a simple design based on observation and semi-structured interviews with teachers from cooperating schools and with teachers of the programs. The evaluation of the creatively-educational cycle uses a mixed designincorporating a survey comparing the pupils' attitudes before and after the program, analysis of pupils? focus groups consisting, observations, and semi-structured interviews with teachers and programme teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
1-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—